ده هزار کارگر ساختمانی  ارومیه در لیست انتظار بیمه قرار دارند

 به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، 

سربازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی دو کارگری که چند روز گذشته بر اثر تند باد در ارومیه جان خود را از دست دادند بیمه نداشتند عمری با اشاره به اینکه آمار حوادث ناشی از کار در صنعت ساختمان در استان زیاد است گفت: طی سه روز گذشته ۳ کارگر بر اثر همین حوادث در ارومیه جان خود را از دست داده اند. نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند و بگویند پشت پرده مجلس چه خبر است که طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی دو بار به صحن علنی مجلس رفته و متاسفانه مافیای مجلس اجازه تصویب آن را نداده است.

 وی با بیان اینکه این طرح در پانزدهم فروردین ماه با ایرادات کوچک در مجلس به کمسیون اجتماعی بازگشت داده شدگفت از آن روز تاکنون ایرادات این طرح برطرف شده ولی تاکنون مجلس هیچ اقدامی برای تصویب این طرح انجام نداده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در استان در صف انتظار بیمه قرار دارند گفت: از این تعداد ۱۰ هزار کارگر در ارومیه هستند.

 عمری با بیان اینکه متاسفانه نمایندگان مجلس بیشتر در مواردی که در حوزه اختیار آنها نیست اظهار نظر کرده و رگ گردنشان باد می کند گفت: چرا در مورد بیمه کارگران ساختمانی هیچ اقدامی انجام نمی دهند؟

وی افزود: چرا باید پشت نماینده کارفرمایان بیشتر از کارگران گرم باشد؟

 سربازرس سامانه رفاهی کارگران ساختمانی استان تصریح کرد: متاسفانه در ماجرای مرگ این دو کارگر ساختمانی ناظر ومجری پروژه کوتاهی کرده اند و این کارگران از لوازم ایمنی لازم برخوردار نبودند.

 

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 790382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟