نگران حمله بیولوژیک هستیم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  همایش امنیت غذایی و مسایل زیستی با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس اینترپل کشور، امینی معاون اینترپل، سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتطامی استان قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دام و طیور استان و مدیران دستگاههای تابعه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

رضا افلاطونی در این همایش گفت: جهاد کشاورزی در مسیر تولید بذر تا ورود محصول به سبد غذایی مردم نقش آفرین است و اخیرا نیز مسئولیت های دیگری در حوزه نظارت و بازرسی وتوزیع به جهاد واگذار شده که سختی کار را بیشتر کرده است.

وی افزود: گاهی در صنایع تبدیلی و تجارت بین المللی و بازرگانی خارجی با مشکلاتی مواجه می شویم که امیدواریم با استفاده از ظرفیت پلیس اینترپل در حل مشکلات موفق باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: بخشی از تولیدات استان به عنوان قطب کشاورزی به خارج صادر می شود که رعایت یک سری قوانین و مقررات بین المللی در جلوگیری از آسیب ها ضروری است.

وی بیان کرد: گاهی قراردادهای تجاری خوب منعقد نشده و یا خریدی که انجام شده به سرانجام نمی رسد که در این عرصه حمایت دولت از بازرگانان مهم است.

افلاطونی تصریح کرد: حمایت قانونی از بازرگانان عرصه کشاورزی که با استناد به آن به حقوق خود برسند مانند استرداد مجرمان و یا شناسایی هویت طرف های قرارداد و یا بازگشت سرمایه ها در این شرایط صروری است تا آسیبی به صادرکنندگان وارد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: حمایت دیپلماتیک از ذیگر راهکارهایی است که انتظار داریم از سوی دولت صورت گیرد که در گذشته این حمایت را نداشتیم.

وی اضافه کرد: در حوزه های حیوانی هم گاهی آفات و بیماری هایی را وارد کشور می کنند و یا با خروج ژن های گیاهی و جانوری به خارج می توانند به صورت بیوزیستی به ما آسیب بزنند که باید در این زمینه اطلاعات و آمادگی مقابله را داشته باشیم.

افلاطونی تصریح کرد: در استان ظرفیتهای خوبی داریم و دشت قزوین که ۳۰ درصد اراضی آن کشاورزی و زراعی است یک استعداد بی نظیر است که صیانت از آن ضروری است.

وی بیان کرد: سال قبل ۱۰ کشاورز نمونه کشوری تجلیل شدند و در حال حاضر بازرگانان موفقی داریم که با همکاری خوب اتاق بازرگانی توانسته اند تولیدات شاخصی داشته باشند و ما بایستی از این سرمایه ها بخوبی حفاظت کنیم و نگذاریم آسیب ببینند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: واردات سموم تاریخ گذشته و بذرهای تقلبی می تواند سبقه کیفری بگیرد و نباید کشاورزان و بهره برداران نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند بلکه با پیگیری امور می توانند حتی اگر خرید خارجی کالای تقلبی داشته اند با کمک پلیس اینترپل به حق خود برسند.

افلاطونی گفت: از کشاورزان وبهره برداران درخواست می کنیم هیچ موضوع زیستی را بی اهمیت تلقی نکنند و با افزایش دانش خود و نیز استفاده از ظرفیت پلیس اینترپل در معاملات خارجی از آسیب های احتمالی خود را مصون نگهدارند

 

 

 

کدخبر: 790055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟