سه هزار هکتار از باغ‌های سنتی زیتون در قزوین جوان سازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  محمد پیله فروش در این باره اظهار کرد: در همین راستا تاکنون ۴۰۰ هکتار از باغ‌های قدیمی زیتون در استان قزوین جوان سازی شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۰۰ هکتار از درختان غیراقتصادی ، کهنسال و کم بهره در باغ‌های سنتی زیتون طارم سفلی جوان سازی شوند.

پیله فروش بیان کرد: دلیل اجرای این طرح وجود سه هزار هکتار باغ‌های قدیمی زیتون در منطقه طارم سفلی است که در این سال‌های گذشته اقتصادی نبوده و وجود معضل درختان قدیمی در ارتفاع بسیار زیاد سبب شده تا عملیات برداشت، مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها خصوصا آفت مگس و انجام عملیات مکانیزه را با مشکل مواجه سازد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: لزوم و ضرورت اصلاح و بهسازی این باغ‌ها باعث شد که طی چند روز گذشته اجرای عملیات بازجوانسازی درختان قدیمی توسط پیمانکاران مجرب و بعضا خود باغدار با کمک‌های فنی و اعتباری طرح زیتون و مشارکت باغداران همه ساله حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار اجرایی شود.

پیله فروش خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود که باغ‌های جوان با ارتفاع مناسب، عملکرد و تولید بالا و افزایش کیفی میوه زیتون پدید آمده و در نهایت به افزایش درآمد باغداران منجر می‌شود.

 

 

 

 

کدخبر: 787430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟