تشکیل دبیرخانه برای پرهیز از موازی‌کاری فعالیت‌ها در محله‌های حاشیه‌نشین

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، علی‌محمد دریکوند، شامگاه چهارشنبه، 18 خردادماه در نشست با جمعی از فعالان محله‌های حاشیه‌نشین خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، توضیح داد: «برای اینکه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی، بسیج، دفاتر تسهیل‌گری، نیکوکاران و در مجموع مشارکت‌های مردمی برای خدمات‌رسانی هرچه باکیفیت‌تر به مردم محله‌های حاشیه‌نشین، استفاده اثرگذارتری بشود و از موازی‌کاری‌ها، پرهیز شود یک دبیرخانه با مسئولیت جناب آقای روح‌اله کریمی تشکیل می‌شود». 

دریکوند، تشریح کرد: «دبیرخانه وظیفه دارد فرصت‌ها و چالش‌های محله‌های حاشیه‌نشین را براساس اولویت‌ها، تعریف کرده و فعالیت‌های مختلف زیرساختی و خدماتی به محله‌های حاشیه‌نشین، منسجم شده و ارتقاء یابند». 

وی، افزود: «نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که به موضوع افزایش مشارکت‌های مردمی برای کمک به رفع مشکلات و چالش‌ها، اهمیت می‌دهد». 

فرماندار خرم‌آباد، بیان کرد: «هرجا مشارکت‌های مردمی وجود داشته باشد بدون تردید، موفقیت‌ها نیز بیشتر خواهد بود». 

علی‌محمد دریکوند، تصریح کرد: «شورای محله در هر محله‌ای، یک ظرفیت مردمی است که باید فعالیت‌های آن تقویت شود». 

گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان محله‌های حاشیه‌نشین از جمله گروه‌های جهادی و دفاتر تسهیل‌گری، دیدگاه‌های خود را برای ارتقای خدمات بیان کردند. 

همچنین، مجید دریکوند، نائب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این نشست حضور داشت و اعلام کرد که شورای اسلامی شهر و شهرداری، این آمادگی را دارند که در قالب دبیرخانه‌ی جدید مدنظر فرمانداری، همکاری‌های خود را برای ارتقای کیفی خدمات و فعالیت‌ها در محله‌های حاشیه‌نشین، ارتقاء بدهند.

شهرام شرفی/ لرستان

کدخبر: 790042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟