پرداخت ۲۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در استان همدان

به گزارش رکنا در استان همدان، حسن پیمانی در جمع خبرنگاران در تشریح تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ عنوان کرد: این تسهیلات، به منظور رشد و پیشرفت استان‌های کشور از طریق ارتقای بهره وری و توسعه سرمایه گذاری ها، تکمیل واحدهای نیمه تمام و ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی بر پایه آمایش سرزمین و افزایش تولید اشتغال کارافرینی و ارتقای رشد اقتصادی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در مواردی چون کسب و کار خانگی، شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای تولیدی خرد، کوچک، متوسط، بزرگ و پیشران قابل تخصیص است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا طرح‌های دانش بنیان و فناوری بالا، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام، طرح‌های پیشران اقتصادی و طرح‌های تولیدی صادرات محور را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: مبلغ تسهیلات با توجه به نوع طرح و دستورالعمل‌های با نرخ سود حداقل ۴ درصد و حداکثر ۱۸ درصد و با دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر ۷ سال (شامل دوره مشارکت و تنفس در مجموع، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال) ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه متقاضیان این تسهیلات می‌توانندبا توجه به نوع فعالیت شغلی خود ابتدا به دستگاه مربوطه مراجعه کنند، گفت: پس از طی مراحل مربوطه، طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی به لحاظ توجیه فنی و دیگر موارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیمانی یادآور شد: حداکثر زمان اعلام کتبی پذیرش یا رد طرح‌های متقاضیان توسط دستگاه‌های اجرایی ۱۵ روز است که در ادامه، طرح برای تصویب به دبیرخانه استانی این تسهیلات که اداره کل امور اقتصادی و دارایی است، ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل در شهریور ۱۴۰۰ از شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض اختیار جهت تصویب طرح‌ها در کمیته استانی در راستای تسریع در انجام امور را اخذ کرد، افزود: دبیرخانه پس از بررسی در چارچوب دستورالعمل طرح‌ها را به بانک ارسال خواهد کرد و بررسی و تأیید توجیه فنی اقتصادی و مالی طرح‌ها هم چنین اعتبار سنجی متقاضی بر عهده بانک‌ها است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مدت زمان طی مراحل مربوط به احراز شرایط، انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط بانک‌ها حداکثر ۱۵ روز است، گفت: موضوع این طرح‌ها، مربوط به دستگاه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، تعاون کار و رفاه اجتماعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کمیته امداد امام خمینی، ارتباطات و فناوری، راه و شهرسازی و بنیاد برکت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در پایان تاکید کرد: این دستگاه‌ها موظف اند که پس از اعطای تسهیلات نسبت به پایش مداوم طرح‌ها و اطمینان از راه اندازی آن اقدام و گزارش عملکرد را ماهانه به دبیرخانه ارسال کنند

 

کدخبر: 789467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟