افزایش 28 درصدی صادارت  کشاوری استان همدان

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، حسین فضلی گفت: در شش ماه نخست امسال ۶۴ قلم صادرات دامی، صنایع تبدیلی و کشاورزی در استان همدان به میزان ۱۰۷ هزار و ۹۴۳ تن انجام شده که این مقدار وزن محصولات صادر شده به نسبت مشابه سال قبل دارای ۲۸ درصد و به نسبت تعداد اقلام محصولات صادر شده مشابه سال قبل دارای ۳.۲ درصد رشد و افزایش بوده است.


وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور، مربوط به بخش کشاورزی است، سهم استان همدان از کل صادرات دامی، کشاورزی و صنایع تبدیلی کشور در سال گذشته را ۴.۹ درصد برشمرد و افزود: ۶.۳ از کل صادرات کشور در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به استان همدان اختصاص داشته که به نسبت مشابه سال قبل از رشد خوبی برخوردار بوده ایم.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: صادرات مرتبط با صنایع تبدیلی مربوط به بخش کشاورزی نیز طی مدت فوق هزار و ۴۵۵ تن به ارزش ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲.۱ درصد کل صادرات استان را شامل می‌شود.

حسین فضلی افزود: از نظر دلاری هم آنچه که از بخش صنایع تبدیلی صادرات داشتیم ۱.۱ میلیون دلار بوده که ۳.۵ درصد سهم کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: کشمش، سیب زمینی، انواع بذور، هندوانه، صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای، انواع پوست مانند سالامبور، کراست، دایکراست وانواع ترشی‌ها، خیارشور، فرآورده‌های لبنی، گردو و مغز گردو، شوریجات و میوه جات درختی سیب، هلو، گشنیز، رازیانه و پشم، عسل، رب گوجه فرنگی، گیاهان دارویی، جوجه یک روزه، نهال، گوسفند و گوساله زنده و انواع خشکبار تعدادی از محصولات کشاورزی استان بوده که در امر صادرات جایگاه اصلی را دارند.

 

کدخبر: 737481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟