صحنی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به نام شاهچراغ(ع) شود

به گزارش رکنا از قم، سید احسان اصنافی در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: بعد از سفر رهبر انقلاب به شهر شیراز، دریچه‌ها هویتی جدیدی برای این شهر باز شد و مکتب عرفانی، تاریخی، مذهبی این شهر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی به شمار می‌رود، ابراز کرد: ویژگی‌ها و شاخص‌های شهر شیراز ذیل عنایات حضرت احمد بن موسی (ع) است.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه در این دوره شورا و شهرداری توجه ویژه‌ای به تعظیم شعائر شده است، تصریح کرد: دغدغه‌های بسیاری برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهر و امامزادگان واجب‌التعظیم وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس سه حرم در سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز تصریح کرد: این نمایشگاه با استقبال مردم روبرو شد که بدین منظور نمایشگاه دائمی در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپاشده است.

اصنافی نامگذاری یکی از صحن‌های ورودی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به نام حضرت فاطمه معصومه(س) را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: نامگذاری خیابانی در شیراز به نام کریمه اهل‌بیت(س) در دستور کار قرار دارد.

وی با درخواست برای نامگذاری صحنی به نام حضرت احمد بن موسی (ع) در طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: این‌گونه اقدامات نقش مهمی در ایجاد پیوند و اخوت رحم‌های شریفین ایران اسلامی می‌شود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 789393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟