فعالیت بیش از ۷۰۰ خیریه تخصصی در اصفهان/ اصفهانی‌ها در نهضت مسکن‌سازی پیشتاز بوده‌اند

به گزارش رکنا از اصفهان،عباس حاج‌رسولی‌ها در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز تکریم خیرین با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره در کار خیر پیشگام بوده‌اند، اظهار کرد: مردم اصفهان از زمان مبارزات دوران انقلاب اسلامی تا حضور در دفاع مقدس و پس از آن، بازسازی مناطق جنگی نقش ارزنده‌ای داشته‌اند.

 

وی افزود: پس از انقلاب، در اسفند ۵۷، جلسات تشکیل نخستین خیریه اصفهان در همین مکان برگزار شد. در این جلسه، توسط یکی از خیران ۵ هزار متر زمین برای پروژه ساخت مسکن در این جلسه اهدا و در طول یک سال این پروژه ساخته و تکمیل شد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فروردین سال ۵۸ که امام خمینی (ره) دستور تشکیل بنیاد مسکن را اعلام کردند ما فعالیت خود را در مسیر بنیاد مسکن قرار دادیم و به ساخت و ساز مسکن برای محرومان و نیازمندان پرداختیم.

 

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی بیان کرد: در این حوزه نیز حرکتی مردمی شکل گرفت و ساخت مدرسه در اصفهان آغاز شد.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ خیریه در شهر اصفهان فعال است که در حوزه‌های تخصصی مختلف فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امروز حوزه‌هایی مانند مسجد و مدرسه، بهداشت و درمان، کمک به ایتام، معیشت و... در دستور کار خیریه‌های تخصصی اصفهان قرار دارد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 771735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟