کارخانه ریسباف به موزه بزرگ اصفهان تبدیل می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان، بالاخره خبر از وقوع اتفاق تازه‌ای درباره یکی از مهم ترین سرمایه های میراثی شهر اصفهان به گوش رسید و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، 25 اردیبهشت‌ماه‌ در نطق پیش از دستور چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد که بر اساس تصویب کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، نقل و انتقال کارخانه ریسباف بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به زودی انجام می‌شود.

 

محمد نورصالحی با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، درباره طرح ایجاد موزه بزرگ اصفهان گفت: این طرح در برنامه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر و شهرداری دیده شده که البته نیازمند همراهی مسئولان ذی‌ربط در کشور و استان است تا این موزه بی‌بدیل آنچنان که شایسته اصفهان است در این شهر ایجاد شود.

 

او با تاکید بر اینکه در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری اهتمام ویژه‌ای برای احداث موزه بزرگ شهر وجود دارد، گفت: کارخانه ریسباف که ثبت ملی نیز شده است، به عنوان آخرین بازمانده صنعت ریسندگی اصفهان نقطه هدفی برای ایجاد موزه در نظر گرفته شده است.

 

آنطور که رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد، در آخرین جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقرر شده است که با همت نمایندگان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود. چنانکه با تلاش مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان و ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری شده است.

 

نورصالحی خاطرنشان کرد: در جلسه هفته گذشته نیز مصوب شد طی ۲۰ روز این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام شود تا با اهتمام شهرداری اصفهان و شرکت بازآفرینی شهری، استاندار اصفهان و تمامی مسئولان ملی و محلی عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان آغاز شود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 781112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟