شهرداری قزوین در قبال پرداخت ناعادلانه حقوق پرسنل پاسخگو باشد/ پرداخت تامین حقوق فقط برای مدیران عین بی انصافی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا با بیان این که هزینه کرد بودجه 12 میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق پرسنل برای بنده بسیار مهم است، اظهار کرد: همه اعضای شورا و مدیریت شهری در مثلث شیشه ای قرار داریم و شهروندان و پرسنل عملکرد ما را می بینند، در حال حاضر نیز علی رغم تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق و اضافه کاری و ترمیم حقوق نیز هستیم.

وی افزود: متاسفانه بودجه 12 میلیارد تومانی که در بودجه سال جاری برای موضوعات رفاهی پرسنل درنظر گرفته شد و قرار بود برای ترمیم حقوق پرسنل هزینه شود، برای مدیران شهری هزینه شد که این اقدام غلط و اشتباه محض است و بایستی با آن برخورد شود.

اشدری تاکید کرد: بارها در صحن شورا در خصوص کاهش حقوق پرسنلی که تبدیل وضعیت شده اند تذکر داده ام، این افراد واقعا شرمنده خانواده های خود هستند و کاهش حقوق آنان تاثیر نامطلوبی بر برنامه ریزی زندگی پرسنل خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تاخیر در پرداخت حقوق و اضافه کاری بیشتر و از سوی دیگر ترمیم حقوق فقط برای مدیران، عین بی انصافی است و اگر مدیریت شهری راضی به این کار شده است، باید پاسخگو باشد.

اشدری با بیان اینکه ما اعضای شورا نماینده پرسنل شهرداری که جزئی از شهروندان این شهر هستند، هستیم تصریح کرد: پرسنل شهرداری اگر امنیت شغلی و آرامش نداشته باشند قطعا شهروندان نیز خدمات خوب، سالم و درستی دریافت نخواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، تاکید کرد: بارها از شهردار قزوین خواسته ام تا نسبت به تغییر در مشاوران خود که مشاوره نادرست و ناصحیحی می دهند  اقدام نماید، واقعا نمی دانیم با چه ادبیاتی باید سخن بگوییم و فریاد بزنیم که شهروندان را به حقشان برسانیم.

وی با انتقاد از کاهش یک شیفت کاری نگهبانان شهرداری قزوین گفت: با این اقدام اماکن شهرداری یک شیفت نگهبان ندارند، لذا بارها درخواست داشتیم که در این موضوع تجدید نظر نمایند و اضافه کار نگهبانان را نیز به اندازه 60 ساعت پرداخت نمایند.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ، ناراضی نمودن پرسنل، ناراضی کردن عائله شهری است و اگر پرسنل ناراضی و نگران باشند شهر و مردم هم ناراضی خواهند بود.

وی تصریح کرد : از این نحوه کار کرد مدیریت شهری ناراضی هستم و از جلسه بعد هر جلسه نطق های پیش از دستور خواهم داشت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی مصوبات این کمسیون پیرامون ساماندهی دکه های فرهنگی و مطبوعات اختصاص داشت، گفت: شهرداری دستگاه تجاری نیست، لذا وقتی دکه هایی با کاربری فرهنگی و مطبوعاتی دایر کرده است باید ملزومات فرهنگی ومطبوعاتی درآنها توزیع شود اما اینگونه نیست و دکه هایی که به رسالت خود عمل نمی کنند باید جمع آوری شوند.

اشدری ادامه داد: بایستی در شورا تصمیمات منطقی و به دور از احساس اتخاذ شود، لذا ما به عنوان اعضای شورا اول باید صرفه و صلاح شهر و شهروندان را درنظر بگیریم.

به گفته وی اگر کاربری تعداد محدودی از دکه ها صرفا فرهنگی و مطبوعاتی است نباید در کنار توزیع مطبوعات و محصولات فرهنگی مربوط به آموزه های فرهنگ شهروندی ، سایر کالاها و مواد غذایی و مخصوصا سیگار فروخته شود، لذا اگر اینگونه است باید این دکه ها جمع آوری شود، چراکه  با این شرایط ، از دیگر سو این فضاها به عنوان سد معبر هم تلقی می شوند.

 وی در بخش پایانی سخنانش  از میزبانی شورای اسلامی شهر قزوین از مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور قدردانی و تشکر نمود.

 

کدخبر: 787977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟