امام در زمان حیات خود در دل مردم جای داشت و برای همیشه در تاریخ جادوانه خواهد ماند

به گزارش رکنا از کردستان؛ ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امام به راستی شخصیتی نمونه در ایران بود و در زمان حیات خود در دل مردم جای داشت و برای همیشه در تاریخ جادوانه خواهد ماند.

 

وی با بیان اینکه کسی باور نمی کرد انسانی در آن سن و سال، انقلابی به وجود بیاورد که دنیا را تکان دهد، افزود: سختی‌، تخریب‌، تبعید و تهدید رژیم شاهنشاهی، هیچگاه اراده آن شخصیت وارسته و قاطع را برای مبارزه علیه طاغوت سست نکرد.

خطیب جمعه سنندج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) با پشتیبانی خداوند و حمایت عظیم اقوام و اقشار مختلف مردم ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: انقلاب امام قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر نیست چون توام با ارزش‌های مردمی و متعلق به اقشار مختلف مردم بود.

ماموستا رستمی به زمان‌ و دشمن‌شناس بودن بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ایستادگی، شجاعت، ایمان و صبوری امام راحل در کنار مردم، باعث پیروزی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تمام عیار دشمن بعثی شد.

وی اضافه کرد: امام در حقیقت در بحبوحه جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس، اجازه نداد که مردم در تنگنای معیشت قرار گیرند و در وصیت نامه الهی، سیاسی خود، بر لزوم اجرای عدالت بین تمام اقوام تاکید دارد که مسوولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، شخصیتی دیگر به رهبری ایران اسلامی تعیین شد که خلف صالح و سکاندار انقلاب است و امیدواریم دولتمردان و مسوولان با پیروی از دستورات و توصیه‌های ایشان، در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و رفع مشکلات آنان قدم بردارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هم پیش از خطبه‌ها با بیان اینکه امام راحل خود را شاگرد کوچکی از مکتب پیامبر(ص) می‌دانست، افزود: امام خمینی (ره) در عصری که دین را کهنه قلمداد می کردند، بر پیکره جاهلیت مدرن ضربه وارد و معنویت و دین را وارد زندگی بشر کرد.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات با اشاره به اینکه امام راحل به مسلمانان عزت بخشید، ادامه داد: دنیای غرب دنبال مدل اسلامی است که با منافع آنها سازگار باشد، همان اسلامی که در کشورهایی مانند ترکیه وجود دارد.

وی اسلام امام راحل را مبتنی بر عدالت و مقابله با ظلم و استکبار توصیف کرد و یادآور شد: امام اسلام ناب محمدی را احیا کرد، یعنی دین را در همه امور زندگی دخالت داد و امروز نظام اسلامی، نظام استکبار و امپریالیسم را به چالش کشیده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بر لزوم ارتقای قدرت دفاعی در برابر دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: امروز بر خلاف دوران ستمشاهی، در جهان عزت و احترام داریم اما در کنار آن، مشکلاتی هست که دولت و مردم در کنار هم باید برای رفع آن تلاش کنند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 787950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟