انجام بیش از 45 هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی طی دوماهه ابتدای امسال در استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر فرهاد حیدری گفت: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به 45 هزار و 203 ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها 33 هزار و 316 مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و 11 هزار و 887 مورد حوادث رانندگی بوده است.

 

وی  با بیان اینکه تعداد کل ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی استان در سال گذشته 293 هزار و  854  مورد بوده، اظهار کرد: طی دو ماهه ابتدایی سال از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان 8 هزار و 162 مورد در مناطق شهری و 3 هزار و 725 مورد در نقاط جاده ای استان رخ داده است.

 

دکتر حیدری با اشاره به شروع فصل گرما اذعان کرد: طی دو ماهه ابتدایی امسال کارشناسان اورژانس به 23 مصدوم ناشی از غرق شدگی امدادرسانی کردند که از این تعداد متاسفانه 7 نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند.

 

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به آمار مسمومیت با منوکسیدکربن در دوماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 57 مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به 115 استان اصفهان گزارش شد که تمامی افراد با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان و یا توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

 

دکتر حیدری ضمن اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان، خاطرنشان کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال بالگرد امدادی اورژانس 13 بار به ماموریت اعزام و 19بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد از مجموع این ماموریت‌ها 4 مورد مربوط به تصادفات رانندگی بوده است.

 

وی افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از 160 پایگاه امدادی شامل 80 پایگاه شهری، 79 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 5 اتاق فرمان برخوردار است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 787722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟