رسانه منظر تبلور مشارکت عامه است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، ملکی پور اظهار داشت:امروز مطلبی که در حوزه رسانه حاکم است و بیشتر جلب توجه می کند، دو مقوله قدرت رسانه و رسانه قدرت است ،که قدرت رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست و بر همگان قابل درک و ملموس است، که رسانه قابلیت بیش از اندازه ای دارد و می‌توانیم در هر حوزه ای از رسانه به بهترین وجه در جهت القاء تفکرات ،ارزش ها و القاء گفتمان ها بهره لازم را ببریم.

وی تصریح کرد:رسانه قابلیت نفوذ، تحمیل، انتقال و قابلیت القاء دارد و در این موضوع نباید شک داشته باشیم که امروزه رسانه ها در جهان در حال جریان سازی و قدرت نمایی هستند. در بعد دوم، رسانه قدرت است که غرب توانسته به خوبی از این ظرفیت استفاده کند و اگر مسلط به رسانه نباشیم در جنگ رسانه ای با دنیای غرب استکبار جهانی ضربه خواهیم خورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز غربی‌ها به راحتی با در اختیار داشتن رسانه های متعدد ،وارد حریم خانواده ها و مدارس شده اند گفت: حجم سنگین تبلیغات رسانه ای سبب شده  امروز بسیاری از تعریف ها ،هنجار ها و ارزش‌های ما تغییر کنند و موجب شکسته شدن قالب های فرهنگی شده و آن ها را دچار شبهه و تردید کرده است و در تلاش اند که قالب های مورد پسند خود را در جوامع ما القاء نمایند.

وی با اضافه کردن این موضوع که غرب با تمام قدرت در حال قدرت نمایی دراین حوزه است گفت: در این رسانه ها محتوای القایی زیرکانه و هنرمندانه معرفی می شود، که البته  این محتوا برای ما جایگاهی ندارد، اما آنها به راحتی محتوا، اهداف و تعاریف خود را پیاده سازی می کنند.

وی تاکید کرد :باید با تکیه بر روی  شانه های گذشته قابل افتخار فرهنگی، ملی، مذهبی و تاریخی از این بستر به بهترین نحو استفاده کنیم و از ظرفیت محتوایی ، گذشته و قدمت تاریخی، دینی و ارزش های غنی، آرمان بلند انقلاب اسلامی را با صدای بلند به گوش جهان برسانیم.

ملکی پور ادامه داد:برای تحقق اهداف به عنوان اولین اقدام، متولیان رسانه‌ ای را از شرایط و وضعیت موجود آگاه کنیم سپس دریابیم که کار رسانه ای چیست و افراد رسانه ای دارای چه ویژگی هایی هستند، واژه هایی که در حوزه های آکادمیک و پژوهشگری مطرح است را معرفی کنیم و در این ماموریت پرسش‌های  چیستی ، چرایی و چگونگی در این تعاریف رسانه را به خوبی شناسایی کرده تا که موفق تر باشیم.

وی اظهار کرد :باید کارگاه های مختلف رسانه شناسی، مخاطب‌شناسی ،محتوا شناسی و جریان‌شناسی را هم برای دانش آموزان و هم فرهنگیان عزیز تشکیل دهیم تا بتوانیم یک معلم و یا دانش آموز جریان شناس، مخاطب شناس، دارای سواد رسانه ای مطلوب تربیت شود و این یعنی تربیت نیروی توانمند که آینده به وجود آن ها نیازمند است.

مدیریت ناحیه یک آموزش و پرورش تاکید کرد:رسانه و روابط عمومی صرفاً روابط عمومی رئیس و مدیر نیست، اگرچه رئیس و مدیر نماینده یک سیستم هستند و مخاطبان دنبال می کنند تا پیام مدیریت را دریافت کنند،  اما این نگاه را داریم که روابط عمومی و رسانه آن سازمان در خدمت پررنگ کردن تمامی اجزای آن سازمان باشد.

وی گفت:روابط عمومی می تواند دو طرف این ارتباط را به خوبی تشخیص و تشکیل دهد، به نوعی که نقاط ضعف سیستم را از طریق مخاطب به عنوان سوپاپ اطمینان ،دماسنج تشخیص دهند و وضعیت عمومی جامعه را به سیستم بیان کند ، هم از یک سو معرفی کننده ی عملکرد دستگاه باشد و مردم را آگاه کند و نظرات و انتقادات را به گوش دستگاه برساند و زبان گویای مخاطبان  باشد و هم خود را در جایگاه بیان کننده اهداف مجموعه  برای مردم ببیند.

ملکی پور در پایان اظهار داشت :رسانه در آموزش و پرورش باید پیام رسان  مدارس،معلمان ،خانواده ها و دانش آموزان باشد، رسانه در نظام تعلیم و تربیت باید یک فرصت و موقعیت با هدف نزدیک کردن نظرات برای رسیدن به حیات طیبه و دستیابی به  آموزش و پرورشی مطابق سند تحول بنیادین شود، رسانه منظر تبلور مشارکت عامه است، بدان معنا که نگاه مردم و مسئولین  را به یکدیگر نزدیک کرده و درنهایت موجب افزایش مشارکت گردد.

 

کدخبر: 787439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟