موضوع مدیریت و انتقال دانش در شهرداری‌ها یکی از چالش‌های موجود است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی حبیبی در این باره اظهارداشت: برای اطلاع از وضعیت اجرای طرح های عمرانی و مدیریت شهری اعضای شورای شهر محمدیه در سفر به شهر مشهد ضمن بازدید از چند طرح عمرانی و فضای سبز این کلان شهر با دیدگاههای کارشناسی منتخبان این شهر اشنا شدند.

وی بیان کرد: در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه با شهردار و اعضای شورای اسلامی مشهد طرفین برای تبادل طرح‌های عمرانی، پژوهشی و فرهنگی توافق کردند.

حبیبی تصریح کرد: در این دیدار در خصوص تبادل تجربه مدیریت شهری برای انجام برخی طرح های اساسی مانند ساخت تصفیه خانه که با توجه به جمعیت قابل توجه محمدیه و مهرگان از نیازهای اساسی شهر است تبادل نظر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه یادآورشد: تبادل اطلاعات در زمینه های مشترک با دیگر شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته و این رویکرد با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و امیدواریم نتیجه این همدلی منجر به کاهش موازی‌ کاری‌ها و تسریع در خدمت رسانی و اجرای طرح های عمرانی شود.

وی بیان کرد: این هم‌افزایی‌ها و دیدارها می‌تواند منجر به تعالی مجموعه‌ها شود زیرا تجارب شهرداران و شوراهای دیگر شهرها قابل انتقال است و به تقویت نگاه کارشناسی هم کمک می کند.

وی افزود: در این نشست های تخصصی علاوه بر تبادل طرح‌های مطالعاتی، امکان همکاری‌های مشترک در حوزه مطالعاتی و پژوهشی نیز فراهم می شود لذا مقرر شد با حضور کارشناسانی از مشهد در مورد برخی موضوعات از جمله ساخت تصفیه خانه تصمیم گیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه اظهارداشت:  تاکنون چندین هزار طرح پژوهشی، پایان نامه و مقاله در شهرداری مشهد انجام شده که برخی از آنها قابل استفاده در اجرای پروژه های شهری محمدیه است.

وی افزود: همکاری در زمینه تبادل دانش مدیریت شهری، استفاده متقابل از ظرفیت های تخصصی، برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی با هدف ارتقای توانمندیهای مدیران، فراهم شدن امکان بازدید از طرح ها برای انتقال تجربه و دانش حوزه مدیریت شهری از دیگر موضوعات مهمی بود که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

 

 

 

کدخبر: 786585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟