وضیعت نامناسب نگهداری گوزن های قرمز درگلستان

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان درگفتگو با خبرنگارگفت: بررسی های میدانی  نماینده ویژه دادستانی از محل نگهداری گوزن های قرمز در پارک جنگلی قرق حاکی از وضعیت نامناسب نگهداری این گونه جانوری است .

محمود اسپانلو افزود: شرایط نگهداری و تغذیه این گوزن ها به گونه ای است که جمعیت این جانوران از  36 راس در سالهای گذشته به 7 راس در حال حاضر رسیده است .

اسپانلو ادامه داد:  امروز مدیران منابع طبیعی و محیط زیست استان را فراخواندیم و مکلف شدند در نخستین گام حداکثر تا 5 روز آینده برای تعمیر فنس های محل نگهداری این گوزن ها اقدام کنند . 

وی ادامه داد: همچنین برای تامین علوفه مورد نیاز این حیوانات نیز بین منابع طبیعی و محیط زیست اختلاف وجود داشت که مقرر شد زمین 20 هکتاری که  برای کشت علوفه این گوزن ها اختصاص یافته بود،  زودتر تعیین تکلیف شود .

دادستان اسپانلو از تشکیل پرونده ویژه از باب حقوق عامه برای پیگیری وضعیت این گونه جانوری ارزشمند و در معرض خطر  در دادسرای مرکز استان خبر داد و گفت: پیگیری و رصد دادستانی تا زمان اطمینان از بهبود وضعیت این جانوران ادامه دارد.

حدود نیم قرن پیش نخستین مرکز تکثیر و نگه داری مرال در کشور با هدف بقای نسل این گونه کمیاب در پارک جنگلی قرق گرگان تاسیس شد.

 

کدخبر: 786173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟