پیشگیری از روزه‌خواری در ملاء عام در گرو‌ اقدامات فرهنگی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،محمد قاسمی افزود: موضوعات و مسائل مختلف اجتماعی از عهده یک قوه و دستگاه خارج است، زیرا این مسائل چند وجهی است و همه باید کمک‌ کنند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم. لذا از مدیران انتظار می رود در جلسات گزارش دهند و موانع و مشکلات پیش‌رو را بازگو نمایند، تا نقاط ضعف و قدرت اقدامات اجرایی مشخص شود و بر اساس آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: اجرای این طرح ماموریت محور است و در آن وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادها مشخص شده و نباید از کنار ماموریت ها براحتی عبور کرد، البته این به معنای صرفاً اقدامات سلبی و قهرآمیز نیست.

دادستان مرکز استان همچنین تصریح کرد: از نحوه عملکردها به نظر می رسد بجای مردم باید با برخی دستگاه‌ها جدی تر برخورد شود، زیرا کوتاهی و غفلت آنها در انجام تکالیف مشهود است.

قاسمی تاکید کرد: باید دستگاه‌های ارشادی و متولی امر فرهنگ به ماموریت های خود به درستی عمل کنند تا مردم مطلع باشند، که روزه خواری در ملاء عام یک جرم است و مجازات حبس دارد.

دادستان قزوین اضافه کرد: در این خصوص رویکرد دستگاه قضایی پیشگیرانه است و به دنبال پرونده سازی برای مردم نیست، زیرا اقدامات سلبی در مسائل فرهنگی راهکار مناسبی نیست، اما نمی توان به وقوع جرم آشکار هم بی‌تفاوت بود.

قاسمی گفت: بی‌تردید دستگاه قضایی مصمم به بخورد با متخلفان و هنجارشکنان است و در راستا عملکرد دستگاه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و هر دستگاهی که ماموریت خود را به درستی انجام ندهد باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد.

وی اذعان داشت: در اجرای این طرح وظیفه دستگاه قضایی به عنوان پشتیبان تعریف شده و در هر زمان که به حضور دستگاه قضایی نیاز باشد، آماده خدمت هستیم و با تعیین شعب ویژه و رسیدگی سریع به پرونده های تشکیل شده، تلاش خواهد شد که در انجام امور تسریع شود.

دادستان قزوین ادامه داد: ناهماهنگی و تعارض در اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید رفع شود و باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها در راستای هم‌افزایی به خوبی استفاده شود.

محمد قاسمی یادآور شد: تظاهر به روزه خواری جرم ‌مشهود است و با متخلفان برخورد قاطع می شود و ضابطان نیز بایستی موارد تخلف را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان گلایه دارند و می خواهند تا پلیس در اماکن عمومی و پر رفت و آمد و بوستان‌ها حضور بیشتری داشته باشد و با روزه خواران برخورد کند و قطعاً این موضوع در دستور کار مراجع انتظامی قرار دارد و باید به این مطالبه بحق شهروندان با اقدامات اجرایی پاسخ داده شود.

 

کدخبر: 773025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟