موانع پیش‌روی فعالیت بانوان صنعتگر کردستان رفع می‌شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان،روز شنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۱ در نشست کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان، اظهار کرد:استان کردستان در حوزه صنایع‌دستی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

 

گویلیان با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از گزینه‌های زمینه‌ساز توسعه همه جانبه اقتصادی استان می‌باشد، افزود:هنرمندان و به‌ویژه بانوان کردستانی توانسته‌اند نقشی محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

او از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال در این حوزه خبر داد و گفت:این اداره‌کل رفع موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان، حمایت و پشتیانی از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

گویلیان، افزود:همچنین برای حمایت از تولید، بازاریابی و فروش مستقیم صنایع‌دستی، بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد:ثبت جهانی کلاش مریوان و ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، گلیم‌بافی کاکو سفلی و ارغوان‌بافی دیوزناو اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی‌های حوزه صنایع‌دستی استان کردستان است که با همت و تلاش این اداره کل و بخش خصوصی انجام شد.

او بیان کرد:امیدوریم با همکاری و هم‌افزایی بخش خصوصی و با برنامه‌ریزی درست، گامی مثبت برای  پاسخ به مطالبات و اشتغال‌زایی بانوان استان در حوزه صنایع‌دستی برداریم

 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:بالغ بر ۸۵ درصد از شاغلان حوزه صنایع‌دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

فرهاد حامدی، اظهار کرد:حمایت از تولیدکنندگان واقعی و رفع موانع پیش‌روی فعالان صنایع‌دستی را وظیفه خود می دانیم و با جدیت، پیگیر آن هستیم.

او افزود:یکی از مشکلات اصلی بانوان فعال در حوزه صنایع دستی استان، عدم آشنایی با بازار تقاضاست و ما تمام تلاش خود را به منظور حمایت از بانوان و فعالیت‌های آنها در این زمینه و موارد دیگر به‌کارخواهیم بست.

معاون صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: امیدواریم با حمایت از صنعت‌گران، زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه بیش از پیش در استان فراهم شود.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 786019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟