معاون عمرانی استانداری از تاسیسات آب و فاضلاب قزوین بازدید کرد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری به همراه عباس کاظمی فرماندار و داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان و پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری روز پنجشنبه از پروژه های در حال اجرای شهر قزوین بازدید کرد.

در جریان این بازدید فنی و کارشناسی، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین از تاسیسات و تجهیزات تامین آب آشامیدنی شهر قزوین و نیز تصفیه خانه فاضلاب شهر محمود آباد نمونه دیدن کرد و از نزدیک در جریان فرآیند امور و نیز مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت

بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان در این بازدید گفت: بزرگترین مشکل تامین آب در این استان استفاده از منابع زیر زمینی است و در این زمینه از جمله مناطقی هستیم که فقط از منابع زیر زمینی برای تامین آب آشامیدنی مردم استفاده می کنیم.

وی افزود:  اجرای پروژه انتقال آب سد طالقان با انتقال 60 میلیون مترمکعب آب می تواند منبع آب آشامیدنی پایدار و مناسبی را برای 14 شهر و 194 روستا فراهم کند که تقریبا 80 درصد جمعیت استان را پوشش می دهد.

بیرنوندی در خصوص طرح های فاضلاب نیز گفت: به دلیل استفاده صنایع مستقر در استان از آبهای زیر زمینی و تعرفه های پایین صاحبان صنایع عملا تمایلی به خرید پساب تصفیه شده از سوی صنایع آب بر ندارند و در این زمینه نیازمند بازنگری قوانین و نظارت بیشتر هستیم زیرا آبهای زیرزمینی بسیار ارزشمند و منابع دیر تجدید شونده محسوب می شوند.

رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز در این بازدید بر پیگیری اعتبارات در اجرای طرح های صنعت آب و فاضلاب استان و رفع موانع اجرای آنها تاکید کرد.

 

 

 

کدخبر: 785671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟