حال و هوای حرم امام مهربانی ها در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

یا امام رضا! پروانه‌ بودن را در حریم قدسی شما دوست دارم خستگی را از بال‌های شکسته‌ام بگیر و چرخیدن به گرد ضریح قدسیت را لحظه لحظه قسمتم کن.

ای امام رئوف،‌ ای محبوب دل‌ها؛ امشب به تک تک زائرانت نگاه کن و تکیه گاه شانه هایشان باش که دیگر تاب این سنگینی غم را ندارند.

از قلب ما به گوشه حرم تو فقط پلک زدنی فاصله است، پس دریاب این چشم های گریان و امیدوار را.

آقای مهربانم حرمت با دل ما چه می‌کند که تا به سمتت می آییم آرام می کند هر دل بیقرار را؛ چگونه است که به دست فراموشی می‌ سپارد تمام غم و غصه های دنیا را و تمام عشق ما می شود دیدن حرم و ضریح و….

امشب شب شهادت صادق آل‌پیامبر است و اذان که می ‌گویند، قامت تک تک زائران در سوگش کمر خم می‌ کند تا تعظیم رکوع نماز را دلشکسته‌ تر از همیشه زمزمه کنند.در این شام شهادت بغض غریبی در سینه زائران و مجاوران آرام جا گرفته است.

امشب هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان برای عرض تسلیت خود را به حرم مطهر رضوی رسانده اند.

 برنامه های شب شهادت امام صادق علیه السلام در حال برگزاری است و گوشه گوشه حرم سخن از صادق آل‌پیامبر و بقیع است،از بقیع که می گویند روضه دیگر  لازم نیست، چون بقیع خودش مرثیه مجسم است.

آیین شب شهادت امام صادق (ع)  قبل و بعد از نماز مغرب و عشا در صحن پیامبر اعظم (ص) در حال برگزاری است و سخنرانی، مرثیه سرایی، قرائت زیارت امین‌الله و دعای کمیل از جمله برنامه‌های این مراسم است.

کدخبر: 785061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟