افزایش ۶۴ درصدی ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ کلیم الله وثوقی ظهرچهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله سوار ۶۴ درصدی افزایش یافته است که این خروجی در ۲ ماه گذشته ۹۳ هزار تن کالا توسط ۴ هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۷۵۰ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است، گفت: این میزان کالای ایرانی توسط ۳ هزار و ۹۶۸ دستگاه کامیون‌های ایران، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: عمده کالاهای ایرانی صادر شده به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز محصولات کشاورزی، شیشه انواع، کاشی انواع، سنگ ساختمانی، نئوپان، میل گرد، پروفیل و نمک بوده است.

وثوقی تردد حدود ۱۲ هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در سال جاری را یادآور شد و افزود: در مدت یادشده بیش از ۲۱ هزار وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳۵ درصدی هستیم.

وی همچنین به افزایش ۱۴۷ درصدی ترانزیت خروجی کالا اشاره کرد و گفت: آب معدنی، ورق گالوانیزه، ورق آهنی، لاستیک، برنج، چای، سنگ‌های ساختمانی، کاشی، سیمان و تراکتور عمده کالاهای ترانزیت خروجی هستند.

 

کدخبر: 784655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟