عملیات کلنگ زنی ساخت  واحد نهضت ملی مسکن در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، در مراسمی با حضور هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن و جمعی از مدیران استان کلنگ ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین آغاز شد.

مجید فرجی پور، افزود: برای ساخت این تعداد واحد ۲۷۰ هکتار زمین در شهر مهرگان و ۱۵ هکتار در سایر شهرهای استان تامین شده است.

وی به مشخصات احداث واحدهای یاد شده اشاره و تصریح کرد: در مهرگان واحدهابه صورت سه طبقه بدون پیلوت و در قالب ۶ واحدی و همچنین ۵ طبقه  وی پیلوت و هر بلوک ۲۰ واحد و با تامین پارکینگ احداث خواهند شد.

به گفته وی ، تسهیلات بانکی برای هر واحد احداثی در مهرگان ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و متوسط بنای هر واحد نیز ۹۰ متر مربع دیده شده است.

وی افزود: در مهرگان ۱۶۱۴۰ واحد ، آبیک ۴۰۰ واحد، بویین زهرا ۶۰۰ واحد، در اقبالیه ۷۰۰ واحد و در مجموع تعداد ۱۸۱۷۰ در مدت دو سال ساخته می شود.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: بدلیل محدودیت زمین در حال حاضر متقاضیان ساکن در شهرهای شریفیه، محمدیه، الوند، بیدستان به صورت متمرکز در مهرگان صاحب خانه می شوند.

وی گفت: متقاضیان واجد شرایط که تشکیل پرونده داده اند بایستی در مرحله اول ۴۰ میلیون تومان واریز کنند تا متقاضی موثر شناخته شوند.

فرجی پور اظهارداشت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام می شود.

وی در خصوص شرایط واگذاری نهضت ملی  مسکن گفت: سرپرست خانوار بودن، استفاده نکردن از تسهیلات مسکن و نداشتن مالکیت از سال ۸۴ و سابقه ۵ سال سکونت در شهر تبت نام متقاضی از جمله شرایط دریافت مسکن است.

امروز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

 

 

 

 

 

کدخبر: 781609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟