مجموعه عظیم صنعتی دام کشان دشت سهند ارومیه ظرفیت فوق العاده ای در زمینه اشتغال دارد 

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه عتباتی در این بازدید ضمن حضور در قسمت‌های مختلف این مجتمع از نزدیک در جریان میزان پیشرفت پروژه و مشکلات موجود قرار گرفت.

در ادامه این بازدید جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در محل این مجتمع تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: در بازدید میدانی که از مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی دام کشان دشت سهند ارومیه صورت گرفت ملاحظه گردید این مجموعه عظیم ظرفیت فوق العاده ای در زمینه اشتغال دارد و با پیشرفت ۹۰ درصدی با حمایت های لازم می تواند تکمیل گردد.

عتباتی ادامه داد: با تکمیل این مجتمع نه تنها زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر ایجاد خواهد شد بلکه نقش تأثیرگذاری در سلامت عمومی مردم در بحث استانداردهای تولید پروتئین منطقه و جلوگیری از تخلفاتی همچون کشتار غیر مجاز دام در سطح شهر که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: حمایت از واحد‌های تولیدی مانند این واحد تولیدی لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله عالی) در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد و با شروع به فعالیت این مجموعه گام بلندی در ایجاد زمینه اشتغال و صادرات و ارز آوری خواهیم برداشت.

در ادامه جلسه مالک مجتمع کشتارگاه تبدیلی و صنعتی دام کشان دشت سهند ارومیه مشکلات خود را مطرح و پس از تبادل نظر در خصوص رفع این مشکلات مصوباتی به تصویب رسید که از جمله آنها اختصاص تسهیلات برای تکمیل پروژه، رفع مشکل برق لازم مجتمع، رفع مشکل راه ارتباطی و آسفالت را منتهی به کشتارگاه که کمک شایانی به راه اندازی و افتتاح این کشتارگاه خواهد داشت.

گفتنی است با افتتاح این پروژه بزرگ کشتارگاه صنعتی تحول عظیمی در صنعت گوشت نهاده های دامی سنگین در استان به وقوع خواهد پیوست و ضمن اینکه گوشت ارزان در سفره مردم عرضه خواهد شد با توجه به نظارت‌های دائمی دامپزشکی و بهداشت سلامت تغذیه پروتئین مردم در استان تضمین خواهدشد که با تشکیل این جلسه و تصویب مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گام بلند و اساسی برای تکمیل و راه اندازی این واحد برداشته شد.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 780942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟