ایران بر سکوی قهرمانی ایستاد

به گزارش رکنا از رشت، در این دوره از مسابقات ،۲۰۰ کشتی‌گیر رده سنی جوانان از ایران و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به مدت ۲ روز و در ۱۰ وزن در مجموعه ورزشی ۶ هزارنفره شهدای رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابتها، تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۲۳۰ امتیاز مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کرد، تیم ارمنستان با کسب ۱۵۷ امتیاز در مکان دوم رقابتهای کشتی فرنگی بین‌المللی جام شاهد قرار گرفت و تیم جمهوری آذربایجان نیز با کسب ۵۸ امتیاز سوم شد.

در روز پایانی این مسابقات و در اوزان باقیمانده ، در وزن ۶۰ کیلوگرم، سورن آقاجانیان و آشوت مانوکیان هر ۲ از تیم ارمنستان به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردند، مهدی علی‌پور و محمد جانقلی از ایران نیز، به طور مشترک سوم شدند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز، حجت رضایی از ایران به مقام قهرمانی و عنوان نخست دست یافت، محمدامین جبالی فر دوم شد، عرفان ولی پور از ایران به همراه آشوت خاچاتریان از کشور ارمنستان به طور مشترک سوم شدند.

همچنین در پایان رقابتهای وزن ۷۷ کیلوگرم، مسعود کاووسی از ایران با غلبه برابر همه رقبای خود به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید، علیرضا عبدولی در مکان دوم قرار گرفت، حسین رنجبر و جبار کاویان به طور مشترک سوم شدند.

در پایان مسابقات وزن ۸۷ کیلوگرم نیز، ویگن نظریان از کشور ارمنستان به مقام قهرمانی دست یافت تا مدال طلای این وزن به ارمنستان تعلق گیرد، ابوالفضل چوپانی دوم شد تا مدال نقره این وزن را بر گردن بیاویزد، سعید کریمی زاده و یاسین یزدی نیز به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ، مهدی حسین پور از ایران با برتری برابر حریفان خود به مدال طلا و مقام نخست دست یافت، آلبرت وردانیان از ارمنستان در مکان دوم قرار گرفت، یوسف مجنون و محمدرضا خدمتلو هر ۲ از ایران نیز، به طور مشترک روی سکوی سوم ایستادند.

در پایان از سوی مسئولان برگزاری این دوره از رقابتها، به تیمهای اول تا سوم، جام قهرمانی و جوایزی اهدا شد ، همچنین به نفرات برتر اوزان  نیز، حکم قهرمانی ، مدال و جوایزی اهداء شد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 780096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟