دولت پیگیر بهبود وضعیت زندگی مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه است

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه، 

محمدصادق معتمدیان در نشست فصلی ائمه جمعه استان با اشاره به شناسایی موانع توسعه استان و ضرورت تسریع در رفع آن افزود: با تغییر نگاههای امنیتی به آذربایجان غربی و تقویت سرمایه گذاری های حاکمیتی، ملی، دولتی و بخش خصوصی در استان، می توان بخشی از موانع توسعه را در منطقه پشت سر نهاد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر بهبود وضعیت حمل و نقل استان، افزود: با تامین زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل استان در حوزه های هوایی، زمینی و ریلی، می توان با برطرف کردن مسئله دوری از مرکز و بنادر گمرکی، مسیر کاهش تورم و توسعه تجارت را در آذربایجان غربی هموار کرد.

معتمدیان استفاده از ظرفیت های مرزی و ترانزیتی استان و تجارت بین المللی را نیز مهم معرفی کرده و یادآور شد: با توسعه و ارتقای زیرساختی گمرکات و پایانه های مرزی استان، آذربایجان غربی می تواند سهم بیشتری را از تجارت خارجی و ترانزیت بین المللی کشورمان به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با اشاره به رایزنی ها و توافقات اخیر استان با کشورهای همسایه برای گسترش تعاملات تجاری و فرهنگی، افزود: افزایش رفت و آمدهای بین المللی و هموارسازی مسیرهای زیارتی به عراق و سوریه از آذربایجان غربی، ضمن کاهش هزینه های ملی، نقش چشمگیری در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ترغیب سرمایه گذاری حاکمیتی، دولتی و بخش خصوصی در استان بخصوص در مناطق محروم را ضروری دانسته و تصریح کرد: توافقات خوبی با ایمیدرو و بخش های دیگر جهت سرمایه گذاری در حوزه مطالعه، اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی استان انجام شده که قطعاً تاثیر بسزایی در اشتغال زایی و توسعه آذربایجان غربی خواهد داشت.

معتمدیان وجود معادنی چون طلا، تیتانیوم، سیلیس، آهک و نمک در استان را نیز یکی از ظرفیت های ارزشمند توسعه آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: اولویت ها و مزیت های استان برای سرمایه گذاری شناسایی شده که با ریل گذاری سرمایه گذاری در این حوزه ها و همکاری جهادی دستگاههای متولی، مردم تا پایان دولت سیزدهم شاهد رونق اشتغال زایی و توسعه آذربایجان غربی خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی ظرفیت های مناطق مختلف استان در سفرهای شهرستانی، خاطرنشان کرد: اولویت ها و ظرفیت های آذربایجان غربی برای سفر پیش روی رئیس جمهور به استان شناسایی شده و رایزنی های لازم با هیئت دولت و وزارتخانه های مربوطه برای سرمایه گذاری در این حوزه ها انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای مدیریت ارز ترجیحی، افزود: دولت به دنبال بهبود معیشت مردم و حذف دلالان از عرصه اقتصادی بوده و در این راستا برنامه ریزی منسجمی برای مدیریت ارز ترجیحی و یارانه کالاهای اساسی با توجه به وضعیت آشفته بین المللی انجام شده تا آسیبی متوجه کشورمان نشود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم در مدیریت ارز ترجیحی به نفع مردم خواهد بود، تصریح کرد: دولت به صورت جدی پیگیر هدفمندسازی یارانه ها جهت بهبود وضعیت زندگی مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه است و با یارانه های جدید، فشار اقتصادی به مردم کاهش خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به توطئه ها و دروغ پردازیهای دشمنان کشورمان علیه تصمیم دولت سیزدهم برای جراحی اقتصادی اخیر، افزود: تعامل و همکاری مردم و تمامی مسئولان و حمایت ائمه محترم جمعه برای مقابله با توطئه ها و حرکت در مسیر توسعه و رفاه مردم، بیش از پیش در شرایط کنونی ضروری است.

آذربایجان‌غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 779891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟