نمایشگاه مجازی اموال مسروقه در کرمانشاه

سرهنگ علی کرمی در گفت و گو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه اظهار داشت: برای شناسایی کالاهای مسروقه و تحویل آن به مالباختگان، پلیس آگاهی استان کرمانشاه شرایطی فراهم کرده است تا شهروندان به لیست اموال مسروقه‌ای که توسط پلیس کشف می‌شود سریع‌تر دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: سامانه نما (نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه) در بستر اینترنت راه اندازی شده و مالباختگان می‌توانند با ورود به سایت پلیس به نشانی WWW.POLICE.IR اموال مسروقه خود را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه این اقدام مهم موجب می‌شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحب حقیقی آن بر گردد، تصریح کرد: لازم است شهروندان کد و سریال اموال با ارزش خود را در دفترچه‌ای ثبت کنند تا در صورت سرقت بتوانند مشخصات آنها را در اختیار پلیس قرار دهند تا کشف و شناسایی مالک به سهولت انجام گیرد.

کرمی با اشاره به اینکه استفاده از این سایت تنها برای افرادی امکان پذیر است که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند، گفت: مالباختگان در صورت مراجعه به سایت پلیسWWW.POLICE.IR و آیکون شناسایی اموال می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه‌های آن را ارسال کنند.

وی یادآوری کرد: درخواست مالباخته توسط کاربر سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و کاربر پاسخ تأیید یا عدم تأیید را در سامانه بارگذاری می‌کند که در صورت اظهار عنوان تأیید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد درخواست انجام دهد ارائه و اموال پس از هماهنگی قضائی با اخذ رسید، تحویل مالباخته خواهد شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 779676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟