طراحی سه کلان پروژه اقتصادی در منطقه توس با هدف قطبی سازی کارآفرینی

به گزارش خبرنگار رکنا ، مجید طهوریان عسکری در گفت‌و‌گویی پیرامون مجموعه اقدامات صورت گرفته در منطقه تاریخی توس اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های حوزه بهسازی و ساماندهی توس به عهده این کمیسیون بوده که در حال اجرا است و با توجه به ابلاغ طرح راهبردی در سال ۱۴۰۰، پیگیری تهیه طرح تفصیلی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم با طی شدن روند قانونی در مدت زمان تعیین شده و ابلاغ طرح تفصیلی توس، بتوانیم بطور شایسته به نیازها و دغدغه‌های همشهریان پاسخگویی نمائیم.

طهوریان عسکری با اشاره به اینکه در خطه توس ظرفیتی ویژه نهفته است، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در توس، برای توسعه زیارت و ارتقاء درآمدهای پایدار نظام مدیریت شهری و شهرداری استفاده کرد و در راستای تحقق این مهم بایستی همکاران ما در مجموعه مدیریت شهری با رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، به اجرای این مسئله بنگرند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه برای سه سال پیش‌رو، سه کلان پروژه مد نظر قرار داده ایم که در مرحله رایزنی فنی و بررسی و مطالعات اولیه قرار دارند، تصریح کرد: «شهرک صنایع خلاق فرهنگی» کلان پروژه‌ای است که می‌تواند با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خراسان رضوی و نظام مدیریت شهری در خطه توس ایجاد گردد.

وی با اشاره به اینکه منطقه توس خطه‌ای تاریخی بوده و مهد تولیدات فرهنگی است، عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی از نظر زیرساختی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن همجواری با شهرک صنعتی توس است.

طهوریان عسکری اذعان کرد: دومین کلان پروژه‌ای که برای سه سال آتی مد نظر کمیسیون توسعه و بهسازی توس قرار دارد، «شهرک سینمایی تاریخی توس» است که در قالب تم پارک قابلیت اجرا دارد؛ مجموعه صدا و سیما جمهوری اسلامی قطعه زمینی در منطقه توس دارد که پیشنهاد می‌کنیم بهره‌برداری مطلوب‌تری از این زمین برای توسعه حوزه زیارت و موضوعات متناسب، داشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه در تهران شهرک سینمایی دفاع مقدس وجود دارد اما در هیچ جای کشور، شهرک تخصصی سینمایی تاریخی نداریم، بیان کرد: منطقه توس یکی از بهترین فرصت‌ها برای تحقق این ظرفیت است و بنا داریم با انجام مذاکرات، این شهرک سینمایی را به عنوان کلان پروژه به صورت مشترک با صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، نظام مدیریت شهری و دولت سیزدهم اجرایی کنیم.

وی با اشاره به سومین اقدام در دست مطالعه، عنوان کرد: در تعامل با نظام مدیریت شهری و وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد ایجاد بزرگترین «پالایشگاه زعفران و گیاهان دارویی» شرق کشور ارائه گردید تا در برنامه‌های دولت قرار گیرد، در این راستا مکاتباتی صورت پذیرفته و از نمایندگان محترم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا به منظور بهبود وضعیت معیشتی شهروندان منطقه توس پای کار این موضوع، همچون دیگر موضوعات خدمت رسانی به مردم بیایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با توجه به اینکه منطقه توس در شهرستان مشهد، بیشترین سطح کشت زعفران و گیاهان دارویی را دارد، بایستی کمک شود تا مزرعه بزرگی از حوزه کاشت زعفران و گیاه دارویی در منطقه توس ایجاد شود؛ در تلاشیم با کمک دولت و بخش خصوصی، این پالایشگاه را در برنامه قرار دهیم و امیدواریم این اقدام در دوره ششم شورای اسلامی مشهد اجرایی شود.

کدخبر: 777867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟