۱۰۰ متری دوم در مشهد ایجاد می‌شود/ سهولت در دسترسی مناطق کم‌برخوردار

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، ابراهیم علیزاده پیرامون بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در آخرین مذاکرات با شهردار مشهد، رویکرد و نگاه شورای شهر در توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۱ اعلام شد؛ بنا به وعده شهردار، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حداقل۳۰ درصد اعتبارات عمرانی برای حاشیه شهر در نظر گرفته شده و اعتبار کلیه پروژه‌ها ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند تا در بازه زمانی مشخص شده به اتمام برسند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که حداقل اعتبارات پروژه‌های عمرانی نسبت به گذشته دو تا سه برابر افزایش یابد؛ این اقدام حرکت ارزنده‌ای بوده و امیدواریم کلیه دستگاه‌های خدمت رسان استانی پای کار بیایند تا با تکمیل پروژه‌ها در شهر امام مهربانی‌ها، شاهد ارائه خدمات و توسعه پایدار و متوازن شهر با محوریت حرم مطهر رضوی باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد اولویت شورای شهر در پروژه‌های کلان را با مناطق کم برخوردار دانست و گفت: پیشنهاد ایجاد «۱۰۰ متری» دوم در مشهد ارائه شده است که در مجاورت خط گاز امتداد پیدا می‌کند.

علیزاده ادامه داد: این مسیر می‌تواند دسترسی مناسبی برای ساکنان منطقه ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ ایجاد کند و مردم گلشهر، شهید رجایی، طبرسی، التیمور، سیس‌آباد و خواجه‌ربیع از سهولت در تردد بهره‌مند شوند؛  تلاش است در سال ۱۴۰۱ این پروژه کلان شهری آغاز و در مدت چهار سال به سرانجام برسد.

وی پیرامون حضور سرمایه گذاران در مناطق کم برخوردار مشهد بیان کرد: با سرمایه گذاران مختلفی پیرامون حضور و مشارکت اقتصادی در حاشیه شهر مذاکره شده است، از این رو ظرفیت‌های موجود در کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: دسترسی مناسب مناطق کم برخوردار به حرم رضوی، فرودگاه و راه‌آهن و وجود زمین با قیمت مناسب، موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاران فراهم کرده که صرفه اقتصادی برای فعالیت آن‌ها در این مناطق دارد.

کدخبر: 764958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟