غربالگری برخی سرطان‌های شایع در بانوان در مساجد و فرهنگسراهای مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، فاطمه سلیمی در گفت‌و‌گویی پیرامون اقداماتی که در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت پذیرفته است، اظهار کرد: روز گذشته رویداد کارآفرینی اجتماعی در سطح ملی با همکاری دانشگاه فردوسی در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

وی افزود: با تاکیدات مقام معظم رهبری به بهره‌مندی از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان و نوآور و استفاده از ظرفیت‌های خلاق، این رویداد کارآفرینی با هدف ترویج و تحکیم بنیان خانواده فعال شده است.

سلیمی تصریح کرد: این رویداد کارآفرینی در دو ماه اخیر کار خود را آغاز کرده و مراحل داوری را پشت سر گذرانده است؛ ۸۰ نفر از 23 دانشگاه و موسسه آموزش عالی سراسر کشور با ارسال 40 ایده در این رویداد ملی شرکت داشته و طرح‌ها و ایده‌های خود را در بحث تحکیم و ترویج بنیان خانواده که اغلب در قالب نرم افزار کاربردی بود، ارائه کردند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ۱۱ ایده از میان طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، به مرحله پایانی و تدوین بوم کسب و کار و طراحی اولیه ایده راه پیدا کردند که مجددا نیز داوری شده و مشورت‌هایی پیرامون آن‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم به ایده‌های جامع، خوب و اجرایی دست یابیم و در مجموعه مدیریت شهری از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز طرح‌هایی پیرامون ترویج ازدواج و تحکیم بنیان خانواده با سرفصل توسعه ایده و تجاری سازی و سرمایه گذاری و در دوشنبه هفته آتی سرفصل‌های تیم سازی و کار تیمی و آشنایی با شیوه‌های تامین مالی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سلیمی تاکید کرد: در کارآفرینی اجتماعی علاوه بر سود و بازده مالی، اثر مثبت اجتماعی نیز مد نظر است؛ امید بخش است که جوانان خوش فکر و ایده ایرانی، توان و اندیشه خود را برای تحکیم بنیان خانواده صرف می‌کنند.

وی با تبریک روز ماما اظهار کرد: یاد و خاطره صدیقه سیدی، ماما شهید مدافع سلامت، که در مشهد به چنین درجه رفیعی نائل آمدند، گرامی است؛ در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بنا شد انجمن مامایی که از دانشیاران دانشکده مامایی تشکیل شده است، با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، آموزش در بحث خانواده و جمعیت و برنامه برخی غربالگری سرطان ویژه بانوان را در فرهنگسراها و برخی مساجد از هفته آینده آغاز کنند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با معرفی گروه "نفس" بیان کرد: در گروه نفس که یک سال از فعالیت آن می‌گذرد، تعدادی از متخصصین زنان، رادیولوژی، سنوگرافی و ماماها و وران شناسان دغدغه‌مند حضور دارند که از سقط جنین به واسطه مسائل و مشکلات مالی جلوگیری می‌کنند؛ این گروه توانسته است طی یک سال اخیر از ۱۵۰ سقط جنین جلوگیری کند که اقدام بسیار ارزشمندی است.

کدخبر: 777353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟