مهمترین پایه و رکن تشکیل دهنده سپاه مسایل اعتقادی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حجت الاسلام علی معبودی در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین، افزود: در این همایش کشوری یک روزه، ۸۰ آزاده روحانی از سراسر کشور حضور خواهند یافت.

وی یادآورشد: در ابتدای خرداد امسال کنگره چهار هزار روحانی در قم برگزار می شود و برای پیش زمینه آن، وظایفی به استانها واگذار کرده اند که در این راستا قزوین میزبان اجلاسیه روحانیون آزاده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، گفت: نسل جدید هرچقدر با این اسوه ها آشنا شود و روحانیون شاخص آزاده همچون مرحوم سید علی اکبر ابوترابی به جامعه معرفی شود نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

حجت الاسلام معبودی افزود: ابوترابی از افتخارات استان قزوین است و به گردن همه مردم حق دارد و در حفظ و حراست از جان آزادگان نقش داشته است و این اجلاسیه تلاش می کند بخشی از شخصیت ایشان را معرفی نماید.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب موفقیت در برابر دشمنان شده و این روحیه همچنان در جامعه نیاز است و باید در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همچنان تداوم یابد.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه یکی از اهداف این اجلاسیه، تجلیل از مقام شامخ همه آزادگان در سراسر کشور و استان است، افزود: روحانیون نقش زیادی در پیشتازی از جبهه ایثار و شهادت داشتند و از هر هزار روحانی، ۴۰ نفر به شهادت رسیده اند که در سایر اقشار از هر هزار نفر چهار نفر بوده و این نشانگر نقش و جایگاه روحانیون آزاده است که باید تبیین شود.

وی با بیان اینکه روحانیون آزاده، حفظ روحیه رزمندگان را برعهده داشته و هنگام عملیات در میدان حضور می یافتند، گفت: همچنین روحانیون، ترویج معارف دین و فضائل اخلاقی را برعهده داشته و همچنان خواهد داشت و شهادت آنها همچنان ادامه دارد آنچنانکه دو روحانی را در مشهد به شهادت رساندند.

این مسوول با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج، افزود: سالروز شهادت استاد مطهری به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است که اولین دلیل آن

ارتباط دایمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید است.
وی گفت:  هفته عقیدتی و سیاسی ، برای آشنایی هرچه بیشتر با شخصیت و افکار شهید مطهری است و از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می شود که هر روز آن به یک اسم نامگذاری شده است

 

کدخبر: 776518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟