حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از مستند «شرافت یک بنگاه نیست»

به گزارش رکنا از اصفهان،مسعود گلشیرازی در این جلسه که با حضور مدیرکل، قائم مقام، معاون سیما و مدیر تولید صدا و سیمای مرکز اصفهان به همراه کارگردان و تهیه کننده این اثر و همچنین رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بر ضرورت تهیه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی فاخر که متجلی خدمات و تلاش‌های کارآفرینان و صنعتگران برجسته استان باشد تاکید کرد.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه طرح تهیه مستند «بنگاه شرافت» از سال گذشته توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان پیشنهاد و با استقبال هیات نمایندگان اتاق روبرو شد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان از تهیه آثار فاخر برای شناساندن تجار و فعالان اقتصادی به مردم  و همچنین توسعه فرهنگ تولید و کارآفرینی در استان و کشور استقبال کرده و از اینگونه آثار حمایت خواهد کرد.

وی برنامه «رهیافت» را نمونه موفقی از این نوع همکاری‌های مشترک دانست.

در ادامه بهرام عبدالحسینی مدیرکل صدا وسیمای مرکز اصفهان گفت: این مستند با هدف معرفی مرحوم کازرونی و تجار فعال اصفهانی اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی در بنگاه شرافت و ریشه یابی مشکل تولید و واحدهای تولیدی فعلی با واکاوی مشکلات تولید و اقتصاد موجود در دوره قاجاریه با استفاده از اسناد، عکس‌ها و تصاویر قدیمی و بازسازی نمایشی آنها تهیه شده است.

 وی تهیه این آثار و پخش آن در شبکه‌های سراسری کشور را در ماندگاری این مفاخر در اذهان عمومی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای اصفهان تهیه مستندهایی از کارآفرینان عصر حاضر را نیز در دستور کار خود قرار داده است که به منظور  تهیه آثار فاخر در این حوزه نیازمند مشارکت و حمایت  بخش خصوصی است.

عبدالحسینی ضمن تشکر از همراهی و تعامل اتاق بازرگانی اصفهان فرهنگ‌سازی، تشویق به تولید داخل و استفاده از کالاهای داخلی و تبیین نقش قوانین دست و پاگیر دستگاه‌های اجرایی در ادامه حیات بنگاه‌های تولیدی را از دیگر اهداف ساخت این مستند بیان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان از عزم جدی این مرکز برای کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و افزایش تولیدات داخلی خبر داد.

همچنین اصغر آذربایجانی قائم مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان ضمن بیان اهمیت نقش رسانه در ماندگار کردن مفاخر کشور در اذهان عمومی گفت: کمک به روایت زندگی مفاخری که به عنوان الگو می‌توانند مسیر زندگی آینده نسل جوان را مشخص کنند، یک مسئولیت اجتماعی بوده و صدا و سیمای مرکز اصفهان برای روایت درست و دقیق زندگی این مفاخر، نیازمند یاری بخش خصوصی است.

در ادامه این جلسه اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بر ضرورت تعریف پروژه‌های مشترک اتاق بازرگانی و صدا و سیمای مرکز اصفهان و تشکیل کارگروه مشترکی برای برنامه ریزی محتوای این آثار تاکید کردند.

تاکید بر ضرورت ساخت مستندهایی در راستای تبیین زندگی و تلاش‌های فعالان اقتصادی و تاثیر این امر در تشویق فعالان اقتصادی به حوزه مسئولیت اجتماعی و امیدآفرینی میان جامعه و تبدیل این نوع فعالیت‌ها به یک ارزش، تهیه سریال‌هایی در زمینه مفاخر اقتصادی اصفهان با هدف تبیین مفهوم صحیح کار، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی برای عموم، ساخت برنامه‌های رادیویی در جهت فرهنگسازی درست مفهوم کار، کارآفرین و سرمایه گذار، ایجاد کارگروه مشترک برای کمک به حفظ سرمایه‌های اجتماعی شهر، ساده سازی مفاهیم برای درک عموم و فرهنگ‌سازی در زمینه پیش نیازهای توسعه کشور از دیگر پیشنهادات اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 776468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟