توسعه ۷۸ کیلومتر فیبر نوری بین شهری در مسیر های نوشین شهر- سلماس و سلماس - خوی

 

به گزارش خبرنگار رکنا در ارومیه، چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در نشست شورای راهبردی مدیران حوزه فاوا استان اظهار کرد:در راستای سیاست های وزارت ارتباطات در خصوص توسعه پهن باند خانگی تلاش می کنیم توسعه فیبر نوری خانگی را در تمام شهرستان های استان عملیاتی کنیم.

وی افزود: در همین راستا و برای بهرمندی مشترکین استانی از سرویس اینترنت پر سرعت در یک ماه گذشته ۹۷۸ سرویس اینترنت و ۲۵۶ سرویس SIP در بستر FTTH به مشترکین در ۱۱ شهرستان استان واگذار شده است .

نوری با اشاره به مزایای سرویس FTTH عنوان کرد: این سرویس جایگزین مناسبی برای کابل های مسی بوده که به سرعت در حال پیشرفت است . این سرویس پهنای باند و سرعت بیشتری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی قابلیت اطمینان و امنیت بالا،کاهش هزینه تجهیزات نگهداری شبکه،ارائه خدمات تلفن اینترنتی ( VOIP)،برقراری تماس از منزل از طریق اینترنت با کیفیت صدای شفاف و کاهش ۳۰ درصد هزینه ها،برقراری تماس های داخلی رایگان،توانایی انتقال همه سرویس ها روی یک مسیر باند پهن با سرعتی بیشتر از ۱۰۰ Mbps تا Gbps ۱ برای هر کاربر و قابلیت اجرای دوربین های امنیتی و حفاظتی در ساختمان را از جمله مزایای سرویس FTTH دانست.

وی همچنین از ارتقای تکنولوژی و تجهیزات سایت باغچه شهرستان بوکان خبر داد وگفت توسعه روستاهای شهرستان های بوکان و چند شهرستان در قالب طرح USOدر دستور کار است.

آذربایجان غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 775016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟