‍ جلسه شورای عشایر شهرستان انگوت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ،جلسه شورای عشایر شهرستان انگوت با حضور حجت الاسلام قدرتی امام جمعه فاضل شهر انگوت ،  اسماعیلی نماینده شهرستانهای انگوت و گرمی و رئیس کمسیون اجتماعی ،  پاپی زاده رئیس سازمان امورعشایری کشور و هیات همراه ، تقی زاده رئیس جهاد کشاورزی استان ، طهماسب پور سرپرست امور عشایری استان اردبیل ، تعدادی از معاونین جهاد کشاورزی استان ، مسئولین ادارات شهرستانهای انگوت و گرمی و تعدادی از عشایر شهرستان انگوت راس ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۴ در محل سالن اجتماعات فرمانداری انگوت به ریاست مهندس زیادی فرماندار شهرستان انگوت برگزار شد . 

در این جلسه فرماندار شهرستان انگوت ضمن خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت حضرت امام علی (ع) گفتند : بیش از ۸/۰۰۰  نفر از جمعیت عزیز و زحمت کش عشایر در شهرستان انگوت سکونت دارند که در حال پرورش ۱۲۵/۰۰۰ راس دام هستند.

زیادی پیرامون مشکلات عشایر شهرستان انگوت سخنان مبسوطی ایراد و افزودند ۹۰ درصد عشایر شهرستانهای گرمی و انگوت در شهرستان انگوت سکونت دارند و این در حالی است که اداره امور عشایری در شهرستان انگوت استقرار نیافته و عشایر شهرستان انگوت جهت انجام امورات خود بالاجبار به شهرستان گرمی تردد می کنند. 

عشایر شهرستان انگوت با مشکلات عدیده ای در بحث آب شرب ، راه ، تلفن  و عدم پوشش تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی مواجه هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان انگوت گفت : آبرسانی به 30 قشلاق عشایری را استارت زدیم که 3 قشلاق بالای 85% پیشرفت فیزیکی دارند وعملیات اجرایی 7 قشلاق دیگر کلنگ زنی شده است و ما برای تکمیل و ادامه فاز دوم و سوم این پروژه ها  نیازمند حمایت و تامین اعتبار هستیم .

کاهش بارندگیها در سالهای اخیر مشکلات عشایر را در تامین علوفه و نهاده های دامی مضاعف کرده و سهمیه اختصاصی نهاده های دامی به عشایر شهرستان انگوت کافی نیست 

فرماندار شهرستان انگوت با بیان این نکته که عشایر شهرستان انگوت خسارات بسیار هنگفتی را  متحمل شده اند از  رئیس سازمان امور عشایری کشور درخواست کردند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر شهرستان قرار داده شود.

در ادامه تعدادی از حاضرین در جلسه پیرامون موضوعات مطرح شده و مشکلات عشایر توضیحات لازم را ارائه دادند و نهایتاً  اسماعیلی و دکتر پاپی زاده در سخنانی جداگانه برای تامین اعتبارات عمرانی ، افزایش سهمیه نهاده های دامی و حل مشکلات راه و آب عشایر شهرستان انگوت قول مساعد دادند.

 

کدخبر: 774507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟