۶۰ درصد دانش آموزان قزوینی عضویت بسیجی دارند

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین،مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: ۱۳ آبان برای ما یادآور تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه توسط رژیم پهلوی در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان توسط رژیم طاغوت در دانشگاه تهران، حماسه مردم در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۵۸ و روز دانش‌آموز روز حماسه آفرینان انقلاب است.

وی ضمن اشاره به تضعیف آمریکا توسط حماسه سردار سلیمانی‌ها، حججی‌ها و همدانی‌ها و اقتدار کشور ایران عنوان کرد: امروز طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نوجوانان و جوانان نماد امیدآفرینی و امید به زندگی هستند چنانچه ذیل این مسئله ۴۰ بار در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از عنوان نوجوان و جوان استفاده شده است.

این مسئول ابراز کرد: ساختن هویت انقلابی برای نوجوانان و جوانان، بصیرت افزایی برای دانش‌آموزان و اقشار مردم و افزایش خوی استکبار ستیزی از اهداف اصلی ما در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۲۵۵ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند گفت: حدود ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی توسط یک هزار پایگاه مقاومت در سطح مدارس و حوزه‌های مقاومت بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: دو پویش بزرگ با عنوان پویش نوجوان پلاس با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی و پویش دوم پویش دنیای بدون استکبار است که در قالب کلیپ و مستند می باشد که دانش آموزان با طرح پنج سوال از مسوولان استان، پاسخ های دریافتی را به صورت کلیپ به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند که به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین عنوان کرد: هدف ما در پایان هفته بسیج دانش آموزی با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری باشکوه تجمع سیزده آبان است که با همراهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد ملی مقابله با کرونا که فردا پنجشنبه اعلام خواهد شد. برگزاری این تجمع بستگی به شرایط و رنگ بندی کرونایی استان و شهرستان های تابعه دارد.

سرهنگ سرباز گفت: تبیین نقش بسیج در عرصه های انقلاب با اولویت امیدآفرینی و معرفی سبک زندگی اسلامی با استفاده از ظرفیت رسانه ها از دیگر اهداف ماست. تقویت روحیه استکبارستیزی، گسترش روحیه و مدیریت جهادی و عقلانی جهت جهش کشور در رفع مشکلات مردم جزو برنامه های ما در این هفته مهم است.

وی تصریح کرد: از بزرگترین فعالیت ما در حوزه فضای مجازی برگزاری پویش بزرگ "نوجوان پلاس" در قالب استندآپ، خوانندگی، لب آهنگ، فیلم کوتاه، گویندگی، مجری‌گری و دوبله طنز و جدی با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی و پویش "دنیای بدون آمریکا" در قالب کلیپ و به صورت مستند تا ۱۶ آبان ماه به سازمان بسیج دانش‌آموزی ارسال شود که دانش‌آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانندبه کانال شاد بسیج دانش‌آموزی https://shad.ir/qazvinbasij مراجعه کنند.

این مسئول تاکید کرد: از ویژه برنامه‌های مهم سازمان بسیج دانش‌آموزی برگزاری تجمع ۱۳ آبان در خیابان شهدا است که این امر با توجه به تصمیمات سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کشوری و استانی کرونا برگزار خواهد شد که طبق این امر استان‌های نارنجی با رعایت فاصله‌گزاری و استان‌های قرمز از تجمع پرهیز کرده و با به صورت مجازی از برنامه‌های دیگر استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما در تلاشیم تا در هفته بسیج دانش‌آموزی بتوانیم راهبردهای انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کرده و در مسیر بصیرت افزایی، گسترش روحیه مدیریت جهادی و انقلابی دانش‌آموزان جهت جهش کشور و رفع مشکلات مردم گام برداریم.

 

کدخبر: 734225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟