تامین بموقع و تخصیص مناسب اعتبارات مهمترین دغدغه

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،مجید کشاورز مهر در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی اظهار داشت: تاکنون 54 هزار و 100 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که این طرح همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان بازسازی شده که که میانگین کشوری حدود 46 درصد است.

کشاورز مهر تصریح کرد: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از سال 84 تاکنون 35 هزار و 400 واحد بوده که سهمیه ابلاغی سال گذشته حدود 4 هزار واحد بود.

وی گفت: اعتبارات ابلاغی از سال 84 تاکنون برای بهسازی مسکن روستایی در استان نیز بالغ بر 621 میلیارد تومان بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: طرح احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومان با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض 30 میلیون تومانی در استان اجرا شده و تاکنون 2 هزار واحد با تشکیل پرونده به بانک معرفی شده اند و 1500 واحد نیز به بهره برداری رسیده است. 

وی بیان کرد: 30 باب دفتر نظام فنی روستایی در استان راه اندازی و فعال شده که در این دفاتر 70  نفر عضو طراح و 160 نفر کارشناس ناظر روستایی فعالیت می کنند.

کشاورز مهر اظهارداشت: در روستاها باید مشوق های لازم داده شود تا مردم به سکونت ترغیب شوند لذا رویکرد ما این است که مسکن معیشت محور ساخته شود تا موجب مهاجرت معکوس و ماندن روستاییان در محل روستا شود.

کشاورز مهر همچنین رعایت الگوهای ساخت در روستا و توجه به معماری و بافت سنتی و کیفی سازی را از مهمترین اولویت های این بخش دانست.

 

 

کدخبر: 771911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟