پایش و ارزیابی بیماری برای هوشمند شدن راههای مقابله جدی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،در جلسه ستاد کرونای استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت استان تشکر می کنیم که با ایثارگری خود به سلامت مردم کمک کردند.

وی اضافه کرد: کاهش فوتی های کرونایی جای خوشحالی دارد و با اقدامات انجام شده ایران در مهار کرونا در ردیف کشورهای پیشرفته قرار دارد اما به دلیل پیچیدگی رفتار ویروس و مسائل پشت پرده که معلوم نیست منشا این ویروس چه مواردی بوده همچنان در شرایط اطمینان کامل نیستیم و شاید دست هایی پشت پرده باشد که باز هم سویه های جدید را منتشر کنند.

کبیری تصریح کرد: تاکنون بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا کسانی که دو نوبت واکسن زده بودند می توانستند خدمات دولتی دریافت کنند اما از این پس باید سه نوبت واکسن تزریق شده باشد تا خدمت ارائه شود.

وی اضافه کرد: پایش و ارزیابی بیماری برای هوشمند شدن راههای مقابله جدی است و این کار در مدارس، واحدهای صنفی، دانشگاهها و حوزه های علمیه و مدارس باید انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: یکپارچه سازی واحدهای آزمایشگاهی و اتصال به سیستم تعبین شده الزامی است و به مراکز فروش بلیت اماکن عمومی و فرهنگی و ورزشی تا 15 اردیبهشت فرصت داده شده تا به سامانه متصل شوند در غیر این صورت سه برابر فروش انجام شده از سوی تعزیرات حکومتی جریمه می شوند.

کبیری از مسئولان آموزش و پرورش خواست نسبت به اصلاح دستورالعمل کرونا در مدارس و ادارات اقدام کرده و فرهنگیان نیز ایده های خود را در این زمینه ارایه کنند. 

وی اضافه کرد: اتباع بیگانه و توفان سرخک که از افغانستان شیوع پیدا کرده باید مورد توجه قرار گیرد لذا مراکز جمعیتی اتباع ببگانه رصد شده و برای واکسن سرخک لازم است اقدام شود. 

کبیری در خصوص برنامه های شبهای قدر و راهپیمایی روز قدس هم اظهار داشت: روزه داران می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و بر اساس تناسب جمعیت درمکان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نصب تهویه در اماکن مذهبی مراسم را برگزار کنند

وی گفت: برگزاری مراسم راهپیمایی در روز قدس در فضای باز انجام می شود و مجوز این کار داده شده اما راهپیمایان بایستی با ماسک در مراسم شرکت کنند.

سید جلال حسینی مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهارداشت: باتوجه به مهاجرت اتباع افغان و ضرورت واکسیناسیون افراد ۹ ماهه تا ۳۰ ساله لازم است فرمانداران برای واکسیناسیون اتباع همکاری کنند. 

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها در مدارس و مراکز آموزشی کم رنگ شده که نگران کننده است و تاکید جدی داریم طرح پایش مراکز آموزشی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه و دانشگاهها در یک ماه آینده صورت گیرد.

 

کدخبر: 771907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟