بازهم هشدار نارنجی در سمنان، این بار هواشناسی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، چند روزی است که جوی ناپایدار در کشور مستقر شده که باعث کاهش محسوس دما، بارش های شدید ناگهانی و طوفان شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با این مقدمه از فعالیت این سامانه در استان خبر داد و گفت : فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه بیست و هفتم فروردین آغاز شده و تا اواخر وقت دوشنبه بیست و نهم فروردین ادامه دارد .

ایرج مصطفوی کاهش محسوس دما در اغلب نقاط استان را از جمله آثار فعالیت این سامانه بر شمرد و افزود: بارش باران، رگبار و رعد و برق و مه آلودگی در اغلب نقاط، بارش تگرگ در نواحی مستعد، کاهش نسبی دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه بگونه‌ای که دمای هوا در برخی مناطق سردسیر به زیر صفر هم خواهد رسید و وزش باد شدید بویژه در ساعات بعدازظهر که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه است از آثار فعالیت این سامانه بارشی است.

وی افزود: آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شده مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارات ناشی از وزش باد و بارش تگرگ و بروز صاعقه، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و خسارات به دام‌ها در این مدت دور از انتظار نیست.

مصطفوی از کشاورزان و دامداران خواست توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از خسارات ناشی از فعالیت این سامانه بارشی را جدی بگیرند و از دامداران خواست در دو روز آینده از چرای دام در ارتفاعات و مسیل‌ها به دلیل خطرات برق گرفتگی و سیلاب پرهیز کنند.

وی همچنین به طبیعتگردان استان نیز توصیه کرد تا در صورت تصمیم برای حضور در مناطق سردسیر و کوهستانی استان حتما مجهز به تجهیزلات مناسب ایمنی و گرمایی باشند.

رستم زاده رکنا/ سمنان

کدخبر: 771879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟