افزایش ۱۴ درصدی تردد خودرو در جاده های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، حسین بلوکی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ۸۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در این مدت ۲۲۱ میلیون و ۴۲۹ هزار خودرو در جاده های مختلف استان تردد کرده اند.

 

وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده در جاده های آذربایجان شرقی، ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی مسیر رفت و برگشت ایلخچی - تبریز با ثبت ۲۹ میلیون و ۴۶۱ هزار تردد، پرترددترین مسیر استان است.

 

بلوکی، ادامه داد: مسیرهای صوفیان –تبریز با ۱۶میلیون و ۹۱۵ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با ۱۱میلیون و ۴۵۲ هزار تردد، بناب - مراغه با بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد و ملکان- بناب با بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تردد از مسیرهای دیگر پر رفت و آمد استان در سال جاری هستند.

وی یادآوری کرد: مرکز مدیریت راههای استان با ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۸۸ دستگاه ترددشمار آنلاین و ۱۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، کنترل تردد در راه های مختلف استان را رصد و پایش می کند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

 

کدخبر: 770608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟