آب بهای ۱۸ درصد از مشترکان همدانی رایگان  شد
به گزارش رکنا در همدان، حمیدرضا نیکداد گفت: الگوی مصرف آب در استان همدان به ازای هر مشترک ۱۵ متر مکعب است که اگر هر مشترکی کمتر از یک سوم این میزان (پنج متر مکعب) آب مصرف کند، از پرداخت آب بها معاف می‌شود.
 

وی افزود : در این راستا از ابتدای امسال تاکنون آب بهای ۹۲ هزار مشترک استان همدان به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بخشیده شده است.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد : به منظور جبران و تامین بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان حفر چهار حلقه چاه در منطقه آق حصار در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی همدان از طریق این چاه‌ها جبران می‌شود، تاکید کرد : با بهره برداری از این تعداد چاه، به طور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به ظرفیت تامین آب شهر همدان اضافه می‌شود.

نیکداد گفت : در حال حاضر مصرف آب در همدان نزدیک به یک هزار و ۵۴۰ لیتر در ثانیه است که بیشتر از چهار منبع شامل سد اکباتان، سد آبشینه، رودخانه خاکو، رودخانه عباس آباد و ۸۰ حلقه چاه تامین می‌شود.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد : وضعیت هدر رفت آب در شبکه آبرسانی استان همدان ۲۳ درصد و نسبت به متوسط کشوری کمتر است.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش میزان هدر رفت آب، نشت‌یابی شبکه به طور مستمر در حال انجام است و از ابتدای سال تا پایان دی ماه بیش از ۹ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان نشت یابی شده است.

نیکداد گفت : استان همدان حدود یک هزار و ۱۰۰ روستا دارد که ۸۱۷ روستای آن از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان همدان بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه کلرزنی گازی خطرات جانی دارد که تلاش داریم همه کلرزن‌های گازی را تغییر دهیم، افزود : ۲۵۶ کلرزن گازی در سطح روستا‌های استان همدان نصب شده است و تلاش داریم تا یک سال آینده این کلرزن‌ها به آب ژاول تبدیل شوند و کلرزن گازی از شبکه خارج شود.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد : از ابتدای سال تاکنون ۹۹ دستگاه کلرزنی گازی در سطح روستا‌های استان به آب ژاول تبدیل و بر اساس قرارداد امضا شده است و دستگاه‌های باقی مانده نیز به زودی به آب ژاول تغییر پیدا می‌کند

 

کدخبر: 769969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟