نگاهی به دستاورد‌های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ دستاورد‌های ارزشمند و مقدس انقلاب اسلامی هم اکنون اردبیل را در جاده رشد و شکوفایی قرار داده و بر کسی پوشیده نیست که بعد از انقلاب توجه ویژه‌ای به شکوفایی و عمران و آبادانی استان اردبیل شده و حرکت‌های ارزشمند در راستای افزایش رفاه عمومی در جای جای استان رقم خورده است.

این جهش قابل توجه در تمامی زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی در این استان دیده می‌شود که در طول تاریخ بی‌نظیر است و در حقیقت مقایسه دو دوره قبل و بعد از انقلاب اجحاف بزرگی در حق انقلاب است، چرا که نظام مقدس انقلاب اسلامی تاثیرات بسیار ارزشمندی در جامعه گذاشته که عظمت و دستاورد‌های آن بر همگان واضح و آشکار است.

نظام مقدس و انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه بهداشت و درمان مهمترین دستاورد‌ها برای کشور و این استان را به ارمغان آورد و اگر قبل از انقلاب پزشکان هندی و پاکستانی به درمان بیماران مشغول بودند امروز شاهد اختراعات و ثبت جهانی آن هستیم و دستاورد‌های حوزه درمانی و آموزشی اردبیل افتخار انقلاب است.

نهادینه کردن سرانه فضا‌های ورزشی، توسعه اماکن آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، جاده‌ها و اماکن فرهنگی و اجتماعی در سطح استان هر چند با کمبود‌هایی مواجه است، اما خوشبختانه مسئولان به دنبال ارتقای کیفی آموزش، نخبه پروری، افزایش سطح سواد، توسعه فضا‌های آموزشی و تجهیز مدارس و اجرای پروژه‌ها در موارد مختلف هستند.

از زمان انقلاب تاکنون تمام روستا‌ها از نعمت برق برخوردار هستند و نهضت آب‌رسانی و گازرسانی نیز با حداکثر سرعت در حال اجراست و امکانات مخابراتی در دورافتاده‌ترین مناطق نیز در دسترس است.

از طرفی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های مهم انقلاب می‌توان به مهاجرت معکس است و این که استان اردبیل از بالاترین رتبه نسبت به قبل از انقلاب در ارتباط با بهره‌مندی از نعمت مسکن قرار گرفته و مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن تا حدود قابل توجهی توانسته مشکلات مسکن مردم را برطرف کند.

موضوع اشتغال‌زایی با اجرای طرح‌های صنعتی، تولیدی و عمرانی نیز با جدیت و سرعت خوبی در حال ادامه است و شاهد کسب درآمد و رشد اقتصادی در روستا‌ها هستیم و هم‌اکنون طرح‌های مهمی توسط دولت در حال اجراست و تسهیلات کم‌بهره با میزان بالایی برای توسعه روند و رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است.

 سخن آخر این که، استان اردبیل به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در سایه خون شهدا به این پیشرفت و مهارت‌ها دست یافته و همچنان توسعه استان به سرعت ادامه دارد.

 

کدخبر: 769692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟