افتتاح ۶۷ طرح کشاورزی در ایام دهه فجر  در همدان

به گزارش رکنا در همدان، منصور رضوانی جلال در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح های  زمینه اشتغال برای ۳۶۴ نفر  فراهم خواهد شد، افزود: این طرح ها شامل  ۱۹ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش تولیدات دامی، یک طرح در بخش ترویج کشاورزی، هفت طرح در بخش صنایع کشاورزی، یک طرح در بخش شیلات و ۲۷ طرح نیز در بخش تولیدات گیاهی با سرمایه‌گذاری ۱۸۵ میلیارد تومان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح زنجیره تولید تخم مرغ  شهرستان نهاوند نیز همزمان با دهه فجر آغاز می شود که برای اجرای مرحله اول  این طرح ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی در مورد صادرات محصولات کشاورزی استان همدان نیز گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۲۶۹ میلیون دلار صادرات کشاورزی از استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش داشته است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ نفر تعهد اشتغال این سازمان در سال جاری است، گفت: تاکنون  برای ۲ هزار نفر در حوزه کشاورزی استان همدان شغل ایجاد شده که معادل ۸۵ درصد تعهد است.

وی در ادامه به بحران و اهمیت خاک اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسئولان به این موضوع توجه ندارد در حالی که رهبر معظم انقلاب به حفظ خاک تاکیدات زیادی داشته اند.

رضوانی جلال ادامه داد:ر حال حاضر در استان همدان ۲۰۰ هزار هکتار گلخانه موجود است و در نظر داریم گلخانه‌ای ۱۱ هکتاری را نیز با حضور رئیس‌جمهور در استان در آینده افتتاح کنیم.

تسهیل و رفع موانع تولید ۵۷ طرح کشاورزی

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان از تسهیل و رفع موانع تولید ۵۷ طرح کشاورزی استان خبر داد.

 محمدرضا شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۴۷۱ بهره بردار بخش‌های زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی و دیگر حوزه‌ها به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، گفت: در این راستا تسهیلات از منابع مختلف اعتباری برای تولیدکنندگان این حوزه‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص تسهیلاتی به مبلغ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شد، اظهار کرد: تاکنون در این زمینه موفق به عقد قرارداد برای بیش از سه هزار بهره بردار به مبلغ ۴۶۳ میلیارد تومان شده‌ایم.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان از ورود ۵۷ طرح بخش کشاورزی همدان به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: سعی شد تا مشکلات این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گیرد که در این زمینه، ۲۲ مورد از مصوبات ستاد تسهیل اجرا شده و ۳۳ مورد در حال اجرا است و ۲ مورد امکان اجرا نداشت.

 

 

کدخبر: 769457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟