سه هزار و 360 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

به گزارش رکنا در همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در نشست خبری ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) قیام خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و نهضت اسلامی در ۱۵ سال توانست در همه جای کشور نفوذ کند و قیامی همگانی را رقم بزند.

وی گفت: شاه می‌خواست بیگانگان را به کشور مسلط کند تا منابع کشور را غارت کنند، اما امام راحل پایه‌های حکومت ۲۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی را درهم شکست و با نگاهی روشن نسبت به کشور و آینده، نظام مقدس جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به دشمنی های گسترده استکبار جهانی و دست نشانده‌های آنها با انقلاب اسلامی و مردم ایران، افزود: منافقین کوردل ۱۷ هزار نفر از هموطنانمان را به شهادت رساندند و امروز نیز دشمنان نظام به دنبال تطهیر کردن منافقین و دولت پهلوی هستند. همچنین در این ایام فرخنده، عملیات اجرایی ۷۴ طرح نیز با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان‌های مختلف این استان آغاز می شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی 577 پروژه در استان همدان

وی تعداد پروژه‌های افتتاح‌شده در سطح استان همدان طی ایام‌الله فجر را برابر 503 مورد و تعداد پروژه‌های کلنگ‌زنی‌شده در این ایام را 74 مورد اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه‌ها بالغ‌بر سه هزار و 360 میلیارد تومان است.

قاسمی‌فرزاد تشریح کرد: از مجموع 503 طرح آماده بهره‌برداری استان همدان در دهه فجر، 93 طرح در حوزه اقتصادی و 410 طرح نیز در حوزه‌های مختلف عمرانی است که 15 درصد آن‌ها در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی هستند.

100 واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل تولیدی در همدان

در ادامه نشست استاندار همدان در خصوص واحدهای تعطیل  و نیمه تعطیل تولیدی، گفت:در استان همدان بیش از 100 واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل تولیدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  اصلی‌ترین مشکلات پیش روی همدان را «واحدهای راکد تولیدی» و «معضل آب» است،   خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکلات این واحدها و فراهم کردن زمینه رونق تولید با حمایت از تولیدکنندگان با توجه به رویکردهای دولت سیزدهم، ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ابلاغ ۱۰۰ مصوبه در استان تشکیل شده است.

این مقام مسئول به موضوع کمبود آب و خشک‌سالی در استان همدان نیز اشاره کرد و افزود: برای بحث آب همدان تمهیداتی اندیشیده شده است؛ چراکه هم‌اکنون خروجی سد اکباتان از ورودی آن بیشتر بوده و در این عرصه علاوه‌بر پیگیری انتقال آب از سد تالوار به همدان، بایستی مدیریت مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد.

WhatsApp Image 2022-02-02 at 18.10.22 (3)

ساخت مسکن پروژه بزرگی است که نباید مسکن مهر تکرار شود 

استاندار همدان در ادامه به اجرای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: براساس اجرای این طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در این استان احداث می شود که ۵۰ هزار واحد آن در شهر همدان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اجرای این طرح بحث زمین است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل و با پیگیری های انجام شده، موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان(اراضی دولتی به نام راه و شهرسازی) پیگیری و مجوزهای لازم آن اخذ شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ساخت مسکن پروژه بزرگی است و ما نمی‌خواهیم تجارب مسکن مهر تکرار شود و باید از شرکت‌های بزرگ و توانمند استفاده کرد، تصریح کرد: در این زمینه متمایل به ورود بخش خصوصی دارای اهلیت هستیم.

 استان همدان می تواند قطب گردشگری سلامت در سطح منطقه شود

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در حوزه گردشگری و میراث تاریخی و طبیعی، تصریح کرد: گردشگری موتور محرک صنعت است و توسعه و رونق این صنعت با جذب گردشگر منجر به توسعه اقتصادی استان خواهد شد.

به گفته وی، استان همدان با ظرفیت ها و امکاناتی که دارد می تواند قطب گردشگری سلامت در سطح منطقه و کشورهای همسایه باشد که در این زمینه نیز اقدامات و مذاکرات خوبی انجام شده است.

استاندار همدان در خصوص فعالیت غارعلیصدر به عنوان یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری کشور نیز اظهار داشت: در خصوص فعالیت این مجموعه برای پذیرش گردشگر، تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستیم و در صورت فراهم بودن شرایط(به لحاظ همه گیری ویروس کرونا) به طور حتم نسبت به بازگشایی این مجموعه اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: غار علیصدر از مهمترین و بی نظیرترین آثارهای گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه است که به عنوان یک شگفتی نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه این صنعت و شکوفایی اقتصاد استان دارد.

WhatsApp Image 2022-02-02 at 18.10.22

  نرخ بیکاری در  استان همدان دقیق نیست

قاسمی فرزاد در خصوص نرخ بیکای در همدان گفت: اگرچه نرخ بیکاری در همدان 8 درصد  اعلام شده  اما من فکر می‌کنم که این میزان نیست و نرخ بیکاری استان همدان بیشتر است متاسفانه آمار دقیق فعلا اعلام نشده است

استاندار همدان درباره وضعیت کارخانه کیوان این گونه توضیح داد

 

گزارش از فرناز پناهی مهر

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 769437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟