بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تخت خالی ندارد

به گزارش رکنا از یاسوج، پرویز یزدانپناه عصر امروز (سه شنبه ۱۲ بهمن) در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: هم اکنون ۹۱ نفر در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۴ نفر مبتلای قطعی و ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. 

یزدانپناه با اشاره به اینکه در پیک جدید کرونا، خطر عمده برای بیماران مسن، دارای بیماری زمینه‌ای و اطفال است، افزود: پیش بینی می‌شود با روند افزایشی موجود، طی هفته‌های آینده بیمارستان‌های استان، قادر به پذیرش همه بیماران نیازمند بستری کرونایی نباشد. 

وی با بیان اینکه تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۸۶ هزار و ۶۴۹ مورد گزارش شده است، گفت: از ۶۵۴ نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده ۳۵ درصد مثبت جدید بودند و در هفته‌های قبل حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بوده است. 

وی در ادامه افزود: همچنین بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان داشت: تجمعات، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سرایت پذیری بالای امیکرون و حضور در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است. 

یزدانپناه تاکید کرد: واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک با کیفیت، عدم حضور در هر تجمعی و پرهیز از خروج از خانه بجز در موارد ضروری از توصیه‌های مهم به مردم است.

کدخبر: 769072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟