جلسه دادرسی الکترونیک با خارج از کشور برگزار شد

به گزارش رکنا از کردستان؛علی رشیدی با اعلام این خبر ، بیان داشت :  اولین دادگاه الکترونیکی برای اشخاص خارج از کشور در کشورهای آلمان و تاجیکستان ، صبح امروز با اخذ اظهارات متهم توسط قاضی پرونده در شعبه چهاردهم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان برگزار شد.

 

وی افزود : این جلسه رسیدگی با حضور تجدیدنظر خواهان در ایران و تجدیدنظر خواندگان در خارج از کشور و وکلای آنها برگزارگردید و 2 نفر از تجدیدنظرخواندگان پرونده که در کشورهای آلمان و تاجیکستان به سر می‌برند از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه شرکت نموده و ادای قسم نمودند.

 

رشیدی تاکید کرد : در قانون جدید آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این راستا، برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف جلوگیری از تجدید اوقات، تأخیر در دادرسی و تسریع در صدور احکام انجام می‌شود.

 

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان افزود : خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در دادگستری استان کردستان، امکان برگزاری جلسات رسیدگی محاکم و تحقیقات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شده است.

 

وی تاکید کرد : با توجه به شرایط موجود و انتشار ویروس کرونا ، روند برگزاری دادگاه‌های آنلاین تأثیر زیادی بر افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه و افزایش مصالحه در پرونده‌ها را به همراه دارد.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 768254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟