آیت‌الله نوری همدانی: معرفی امام به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام است

به گزارش رکنا از قم به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، حجت‌الاسلام علی کمساری سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار کرد.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به ابعاد برجسته شخصیت امام راحل گفت: از زمان آغاز غیبت کبری تا کنون شخصیتی جامع همانند امام سراغ نداریم. امام خمینی (ره) توانست در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی را احیا نماید.

وی در ادامه معرفی شخصیت امام خمینی (ره) در زمان کنونی را ضروری دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردن فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند امام راحل با اتکاء به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل بیت (ع) توانست مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند و امروز شاهد فریاد اسلام‌خواهی در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی هستیم.

آیت الله نوری همدانی جامعیت امام را یکی از نکات برجسته بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: معرفی امام به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام است، از این رو برای شناختن شخصیت امام مطالعه آثار ایشان به‌ویژه صحیفه امام و دفتر تبیان بسیار ضروری است و باید مبانی امام در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان  به ویژه نسل جوانان بیان شود.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه افزود: باید افکار و اندیشه‌های امام در حوزه‌های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی، فلسفی ایشان در حوزه های علمیه زنده باشد.

وی پوشش و بیان افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) از سوی صدا و سیما را ضعیف توصیف کرد و خاطر نشان کرد: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب باید افکار و اندیشه های امام راحل و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام کمساری ضمن تقدیم دانشنامه امام خمینی (ره) به آیت الله نوری همدانی، گزارشی از فعالیت‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام از روند تدوین و شکل‌گیری دانشنامه ارائه کرد.

نظری/ قم

 

 

کدخبر: 768206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟