75 هزار طرح صنعتی نیمه تمام شناسایی و غربالگری شده است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،جلسه بررسی تهیه اسناد آمایش صنعت و معدن و تجارت استان قزوین با حضور احمد تشکینی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش وزارت صمت، عزیز الله افضلی رئیس سازمان صمت استان، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری قزوین در اداره صمت قزوین برگزار شد.

احمد تشکینی در این جلسه اظهارداشت: بی توجهی به آمایش سرزمین در استقرار برخی واحدهای صنعتی مشکل ساز شده لذا در یک بررسی تحقیقی و پژوهشی تلاش می کنیم در دوره جدید با رفع برخی موانع و نواقص به بهبود شرایط کمک کنیم.

وی اضافه کرد: شناسایی طرح های اولویت دار در بخش صنعت با رویکرد آمایش سرزمین در دستور کار قرار دارد و به تفکیک استانها در یک فرآیند پژوهشی و مطالعاتی ضمن شناسایی ظرفیت های صنعتی، معدنی، تجاری، بازرگانی و خدماتی در صددیم طرح های بهتری را برای افزایش بهره وری عملیاتی کنیم.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش وزارت صمت یادآورشد: اولویت ما تکمیل طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که این طرح ها با رویکرد آمایش سرزمین انتخاب شده و مورد توجه قرار می گیرد.

تشکینی گفت: در سال آینده سراغ محورهای دیگری از جمله نبود توازن و تعادل در بخش صنعت خواهیم رفت و مشکلات را بررسی و برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: اطلاعات صنعتی 28 استان کشور استخراج و بارگذاری شده و پتانسیل و ظرفیت های صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی 450 شهرستان جمع آوری شده که مورد بررسی قرار می گیرد.

تشکینی اضافه کرد: طرح تدوین شده انعطاف لازم را برای هر گونه تغییر و اصلاح دارد و در نشست های استانی با استفاده از نظر کارشناسان نسبت به رفع نواقص آن اقدام می کنیم.

وی اظهارداشت: در استان قزوین برای سال 1404 سهم اشتغال صنعت و معدن حدود 20 هزار نفر پیش بینی شده که در شهرستان قزوین 9 هزار نفر، شهرستان البرز 3500 نفر، آبیک 1500 نفر و برای سایر شهرستانها نیز در مجموع 6 هزار نفر پیش بینی کرده ایم.

این مسئول تصریح کرد: همچنین 400 طرح ایجادی در استان قزوین پیش بینی شده و در کنار آن تکمیل طرح های نیمه تمام نیز در اولویت قرار دارد.

 

کدخبر: 768100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟