روند اجرای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز کُند است/شهرداری درگیر فرآیندهاست

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، سی‌امین جلسه کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

مجید دبیریان در این جلسه با اشاره به اهمیت تسریع در فرآیند رسیدگی و پرداختن به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه در محلات هدف بازآفرینی، اظهارکرد: پس از برگزاری جلسات متعدد معاونت برنامه‌ریزی شهرداری با مناطق مختلف شهرداری، شاهد بسیج همگانی در این موضوع بودیم و براساس فهرست نهایی شده از سوی سازمان بازآفرینی، اطلاعات پروژه‌های مختلف ثبت گردیده است.

وی افزود: درحال حاضر اطلاعات اولیه بالغ بر 80 پروژه‌های زودبازده نهایی شده در کمیسیون حاشیه شهر و سازمان بازآفرینی، ثبت سیستم است تا ملاک عمل شهرداری باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، چابک‌سازی فرآیندهای مربوط به پروژه‌های پیشران توسعه را یکی از دغدغه‌های شورای شهر دانست و تصریح کرد: این فرآیندها باید زمان‌بندی شود و از بازه زمانی مشخصی برخوردار باشد تا شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های زودبازده و 280 میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافته به این موضوع باشیم.

دبیریان با بیان اینکه بررسی کارشناسی پروژه‌های احصاء شده از سوی شوراهای اجتماعی محلات و ... حدود 2 ماه در کمیته‌های نظارتی زمان برد، افزود: متاسفانه علیرغم اهتمام و توجه جدی شورای ششم نسبت به پروژه‌های زودبازده، برخی از مدیران در بدنه شهرداری دغدغه این پروژه‌ها را ندارند و با وجود گذشت حدود 6 ماه از این مصوبه، هنوز درگیر فرآیندها هستیم.

دبیریان گفت: مسئول و متولی هر کدام از پروژه‌های تعریف شده در پهنه‌های حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی، می‌تواند یکی از کارشناسان برخاسته از همان منطقه باشد تا پیگیری آن به شکل بهتر و منسجم‌تری انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازکردن اعتبارات پروژه‌های مذکور طی فرآیندی که از سوی شورای شهر تعریف شده، باید تحقق یابد و این مهم را در قالب دستوری ویژه از شهردار مطالبه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‎های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: به زودی جلسه مشترکی با حضور شهردار و معاون برنامه‌ریزی شهرداری برگزار خواهد شد تا گزارشی از فرآیندها و توافقات انجام شده به شورای شهر ارائه شود.

·         210 میلیاردتومان پروژه زودبازده نهایی شده است

سید ابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه طی حدود یک ماه اخیر، به میزان 210 میلیارد تومان پروژه در سیستم ثبت و نهایی شده، اظهارکرد: پس از این نهایی شدن، اتفاق خاص دیگری شاهد نبوده‌ایم و با روند کنونی، تمامی پروژه‌های بیش از 650 میلیون تومان درگیر بروکراسی‌های اداری خواهند.

وی افزود: با توجه به اینکه فرآیند برگزاری مناقصه حدود 2 ماه زمان می‌برد، شورای شهر انتظار داشت تا پروژه‌های زودبازده ثبت شده در اسفندماه تعیین تکلیف شود ولی این مهم با شرایط کنونی محقق نخواهد شد.

کدخبر: 767806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟