مشکلات کشاورزان گیلانی و تداخلات بین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش رکنا از گیلان، «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی امروز(جمعه، ۸  بهمن) در سفر هیات دولت به گیلان در جمع تعدادی از روستاییان حاضر و به حرف ها و درد دل های آنان گوش سپرد.

روستاییان با بیان مشکلات خود در روستاها، به قطعی برق، نداشتن جاده  و آب شرب مناسب و... اشاره و همچنین خواستار رفع تداخلات بین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شدند.

این کشاورزان افزودند: می گویید در روستاها بمانید در حالی که نمی توانیم لوله آب کشاورزی برای زمین های خود بگذاریم، کسی که پول دارد می تواند زمین بگیرد و درختکاری کرده و زمینش را آباد کند ولی کسانی که پول ندارند، نمی توانند. 

کشاورزان همچنین به ساخت و سازها در اراضی کشاورزی اشاره و بیان کردند: کسانی از خارج از استان می توانند بیایند در گیلان و پروانه ساخت بگیرند ولی ما بومی ها نمی توانیم در زادگاه خود ساخت و ساز داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی نیز پس از گوش سپردن به به درد و دل ها و شنیدن مشکلات روستاییان اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود که بین اکثر روستاها وجود دارد «مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را هفته آینده جهت بررسی و رفع تداخلاتی که بین منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است جهت شرکت در کمیسیون رفع تداخلات خواخد فرستاد.

مرجان گودرزی / گیلان 

کدخبر: 767400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟