بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز در ۶۴۳ مدرسه مناطق محروم استان تحصیل می‌کنند
 
به گزارش رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در جلسه مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان از تخصیص اعتبارات خوب برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و همچنین طلایه داری در امر مدرسه‌سازی به ویژه در مناطق محروم توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به سخن امام راحل که «خدمت به محرومین بالاترین عبادت است»، بیان کرد: مناطق محروم استان مازندران در پشت جنگل‌ها و دریای زیبای این استان پنهان شده است. از آنجایی که در سند تحول بنیادین بر توجه جدی به مناطق محروم تاکید شده است باید به محرومیت های نهفته استان مازندران نیز توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز در ۶۴۳ مدرسه مناطق محروم استان مازندران مشغول تحصیل هستند، اذعان داشت: ۱۹ درصد از مدارس استان مازندران تخریبی و در معرض خطر هستند و هر آن، ممکن است با بروز حوادث طبیعی دچار چالش شویم.

سعدی پور به اجرای ۱۰۱ پروژه عمرانی در آموزش و پرورش مازندران اشاره کرده و گفت: تعداد ۳۰ پروژه به صورت مشارکتی و مردمی بوده و بخشی دیگر از این پروژه ها مربوط به بنیاد برکت بوده که تحویل آموزش و پرورش مازندران شده و بخشی دیگر نیز در حال احداث است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم از توانمندی‌های ستاد اجرایی فرمان امام در قالب بنیاد برکت در جهت محرومیت‌زدایی در استان استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به ریل گذاری های بسیار خوبی که در حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان انجام شده خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون مجازندران، تربیت حکیمانه، مصباح‌الهدی و همچنین استقرار دبیرخانه‌های کشوری طرح ملی لاله های روشن، همیاران مشاور و هدایت تحصیلی در استان مازندران نشان دهنده فعالیت های خوب پرورشی در دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

سعدی پور در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران آمادگی کامل دارد تا با بنیاد احسان که اخیراً در ستاد اجرایی فرمان امام شکل گرفته است در زمینه‌های مهارتی و معرفت افزایی همکاری‌های مشترکی را شکل دهد.

 

کدخبر: 765926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟