مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از دانش‌آموز موفق ناشنوای استان تقدیر کرد

به گزارش رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» ظهر امروز با همراهی شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل و جعفری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در منزل دانش‌آموز موفق ناشنوای مازندرانی حضور پیدا کرده و از وی تقدیر کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه در روز جهانی ناشنوایان باید به یاد فرزندان با نیازهای ویژه که شرایط بسیار سختی را تجربه می کنند باشیم افزود: حمایت از ناشنوایان، احقاق حق ناشنوایان، شناسایی و بهبود مشکلات زندگی روزمره آنها و همچنین فراهم کردن شرایط تحصیل، اشتغال و زندگی برابر با سایر افراد وظیفه دولتهاست و ما نیز به عنوان خدمتگزاران دولتی باید به این امور اهتمام داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هدف ازبزرگداشت این روز را حمایت از حقوق ناشنوایان و فرهنگ ارتباط با آنها و همچنین آگاهی سیاست مداران و عموم مردم از مشکلات پیش روی این قشر از جامعه در زندگی روزمره دانسته و گفت: اینجانب هفته جهانی ناشنوایان را  به تمامی ناشنوایان و کم شنوایان عزیز، خانواده محترم آنان و همه همکاران زحمت کش و پرتلاش مدارس استان و کلاس های ناشنوایان و همچنین 330 دانش آموز کم شنوا و ناشنوای استان، تبریک و تهنیت می گویم و امیدوارم در راستای تحقق شعار امسال "تجلیل از جوامع بالنده ناشنوایان" شاهد حضور موثر و موفقیت های بیش از پیش این عزیزان در جامعه باشیم.

سعدی پور خاطرنشان کرد: 110 دانش‌آموز ناشنوا و کم شنوا در مدارس استثنایی  و 220 دانش‌آموز ناشنوا و کم شنوا در مدارس عادی استان مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است مهدی رحیمی دانش‌آموز ناشنوای ساروی در هنرستان امام صادق ع ساری در رشته برق ساختمان تحصیل می کند و دو مدال طلای کشتی آزاد نوجوانان و جوانان کشوری را در کارنامه خود دارد.

این دانش‌آموز موفق رشته های بوکس و تکواندو را نیز  تجربه کرده و در رشته تکواندو تا حد قهرمانی استان نیز پیش رفت اما به دلیل علاقه به کشتی، این رشته را ادامه داده و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد.

وی در اردوی آماده سازی تیم ملی برای مسابقات جهانی ناشنوایان ترکیه بسیار فعال و مدعی ظاهر شد اما در اولین دیدار خود دچار مصدومیت از ناحیه بینی شده و از دور مسابقات خارج شد.

مهدی رحیمی نبود معلمانی که با زبان اشاره آشنایی کامل داشته باشند را از جمله مهمترین مشکلات جامعه دانش‌آموزان ناشنوا برشمرده و گفت: بزرگترین آرزوی من این است که معلم ورزش شوم.

 

کدخبر: 726201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟