برگزاری جشنواره «بانوی آب، دختر آفتاب» در شهر باغبهادران

به گزارش رکنا از اصفهان،این جشنواره با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبهادران برگزار شد و بانوان آثار خود را در قالب صنایع دستی، آشپزی، شیرینی پزی، خیاطی، میناکاری، سفال گری، شعر، دل نوشته، کاردستی و نشریه دیواری با موضوع مهریه حضرت فاطمه (س)، تاریخ، فرهنگ، خانواده، اجتماع، مدیران و آموزگاران آب به نمایش گذاشتند.

در این مراسم نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: به زودی با همکاری شهرداری باغبهادران، بازارچه ای که حداقل دو تا سه روز در هفته برقرار باشد، در این شهر دایر خواهد شد تا علاوه بر نمایش آثار هنرمندان، درآمدزایی و کارآفرینی نیز صورت گیرد و جوانان به سمت و سوی چنین فعالیت هایی سوق پیدا کنند.

حسین رجایی افزود: باید از هنرمندان و کارآفرینان حمایت کرد چرا که در حوزه فرهنگی در شهرستان لنجان استعدادهای زیادی داریم و باید تدابیری برای شکوفایی ظرفیت های موجود در این شهرستان و بخش باغبهادران اندیشیده شود.

درادامه این مراسم مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: تربیت زنان و کودکان این سرزمین باید مبتنی بر اصول و تفکر فاطمی باشد تا زنان ایران اسلامی، اسوه تمام دختران و زنان درجهان اسلام و دنیا باشند.

نسرین باباپور با بیان این که فرهنگ و سیره فاطمی باید در تعلیم و تربیت فرزندان و به ویژه دختران در جامعه ترویج پیدا کند بر ایجاد زمینه شکوفایی ظرفیت و توان هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبهادران تاکید کرد.

جشنواره «بانوی آب، دختر آفتاب» از 30 دی تا 3 بهمن ماه سال جاری در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان شهر باغبهادران برگزار می شود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 765439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟